Cum a fost la „Vianu SciTech Evo Treasure Hunt”

Cum a fost la „Vianu SciTech Evo Treasure Hunt”

Joi, 5 decembrie 2024, Asociația StartEvo a organizat la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” un super eveniment. Dacă în prima parte, la Vianu SciTech Evo TALKS ne-am lăsat inspirați de oameni minunați (detalii aici), partea a doua a devenit practică.

Participanții au fost puși la treabă, la Vianu SciTech Treasure Hunt. Împărțiți în echipe, au fost provocați să rezolve probe de gândire algoritmică, hardware, printare 3D, robotică, VR, și multe altele, gândite de cei de la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu”Asociația StartEvoECDL, Tp-LinkInstitutul Național de Cercetare – Dezvoltare în Informatică – ICI București,  certSign, Eugen Demetercă, Viorel și Ana Spînu,. Ne-au sărit în ajutor și au coordonat probe Miruna Sofonea, Vladimir Bănuță, Andrei Vinț, Matei Ferșeta, Ilinca Micu, Ștefan Ferșeta, Alexandru Mateescu, Andrei Mateescu, Andrei Sofonea, Toma Dumitrescu și colegii lui de la Politehnică, Facultatea de Automatică și Calculatoarea, Manea Alexia Ioana, Macasoi Matei, Corcodel Alexandra Andreea, Stamatie Mihnea Stefan, Moisa Victor Gabriel.

În alte articole vă spuneam că mereu am încurajat elevii să susțină probe, să-și exerseze capabilități de coordonare și am apreciat implicarea copiilor care au activități pentru alți copii.

Parteneri:

19 echipe din 9 licee și școli gimnaziale diferite au acceptat provocarea, fără să știe ce trăznăi le-am pregătit în cele 22 de probe. De fapt 21, pentru că proba 13 – „Vând porc” (proba afișului în Word) a dat eroare 404, laptopul a crăpat și dus a fost, deodată cu proba noastră. Sau probe realizate în semi-întuneric pentru că siguranțele nu erau pregătite să primească atâta tehnologie în sala de sport.

Așadar, să le luăm pe rând…

Proba Crack IT!

Sau „Crack the code” propusă și gândită de partenerii noștri de la CertSign a venit cu o super provocare la care elevii s-au descurcat excelent. Au fost profesori care au încercat să-i tragă de limbă și să afle detalii înainte de probă, dar nu le-a mers. Au comunicat, în schimb, vorbind în termeni cibernetici, preocupați de educația privind igiena cibernetică în școli. Coordonatori Ionuț Florea și Valentin Necoară.

Proba ECDL 3D Printing

“Asta e mașina care topește plasticul și face orice obiect vrei tu!”, așa cum ne spunea Ștefan Peca, la doar 3 ani și jumătate.

Știm că un factor important atunci când vorbim despre 3D Printing îl reprezintă timpul! Din acest motiv, în cadrul acestei probe echipele au avut de personalizat un obiect folosind o aplicație de modelare, apoi au pregătit acel obiect pentru fabricare, totul sub presiunea timpului și totul în doar 5 minute! Tic-Tac!

Mulțumim Valentina Oprică!

Proba ECDL – ICDL robotics

O probă în care participanților li s-a pus la încercare creativitatea și gândirea computațională cu ajutorul roboților! Echipele au fost provocate să programeze robotul astfel încât acesta să navigheze pe un traseu surpriză. Ideea îi aparține prietenului nostru Mihai Peca, un super erou.

TP-Link Routing

Prietenii noștri de la Tp-Link au venit la Vianu SciTech Evo Treasure Hunt, nu cu una, nu cu două, ci cu trei probe. Un super mulțumesc! Romeo Boț, Alin Dragoș, Bogdan Uzum, ajutați și de voluntarul nostru de la Facultatea de Automatică și calculatoare, Toma Dumitrescu.

O provocare cu un proces de asamblare a unei soluții pentru networking. Pare complicat? Nu și atunci când echipamentele au fost etichetate (Router / Switch / AP / Controller), iar participanții le-au avut de interconectat din punct de vedere funcțional.

TP-Link Sertizare

Nu ai cum să participi la o probă practică de IT fără să știi să te ocupi de cabluri. Învățăm să sertizăm. Măcar un membru al echipei să se priceapă și să devină, în timp, „tipul de la cabluri”.

TP-Link Wifi

Am învățat să pregătim cablurile, am învățat să conectăm corect echipamentele între ele, dar ce facem cu wifi-ul? La această probă, când se conecta cineva la wifi specific, apărea un pop-up page cu o poză care conținea un cod/mesaj. Cum l-au găsit repede? Doar concurenții știu, noi știm doar că au avut punctaje bune.

ICI București – VR

Una dintre cele mai apreciate probe a fost cea în care participanții au dat o fugă în realitatea virtuală unde au avut de rezolvat anumite misiuni. A fost interesat să vezi cum se coordonează membri echipei, în real și virtual, astfel încât să poată trece prin toate provocările.

Un mare mulțumesc lui Ionuț Petre care a a răspuns invitației noastre de la participa la eveniment, dar și colegilor lui Ionuț-Andrei Mocanu, Răzvan Duțescu, Mihai Apostol, coordonatori probă VR.

ICI București – IoT și Robotică

Echipa IoT: Sebastian Balmuş, Iustin Grigoraş, Cǎtǎlin Nițu. Ei au fost cei care au coordonat proba. Dar n-ai cum să nu te minunezi când vezi atât de multă imaginație în spatele acestor roboți construiți de ei și alte aplicații utile create pentru a ne ușura viața. Ca idee, știți de ROTLD? De la băieții de la ICI ne cumpărăm domeniile .ro pentru site-uri.

Imagini WOW cu Eugen Demetercă

Este evident o probă coordonată de Eugen Demetercă, domn profesor din nou alături de noi, parte din familia Știință și Tehnică, cu care avem multe proiecte împreună.

Și de data aceasta Eugen ne învață să folosim inteligența artificială pentru a crea imagini WOW. El este unul dintre primii care au avut un vernisaj expozițional cu tablouri create exclusiv cu ajutorul inteligenței artificiale, dar și prelucrate un pic (mai mult) cu măiestrie de artist.

Ca să le stimuleze imaginația, i-a pus pe participanți să vină cu idei de imagini cât mai trăsnite, cât mai nebunești sau amuzante. Rezultatele le poți vedea în imaginile de mai jos.

AI cu Viorel și Ana Spînu

Dincolo de inspirația pe care ne-au dat-o la Conferință, au rămas cu noi și au coordonat și o probă practică. Cum vă spuneam, lui Viorel Spînu îi datorăm o carte super utilă de Arduino. Iar doamna directoare de la Colegiul Național Biligv „George Coșbuc” este foarte mândră, alături de dna inspectoare Ioana Cosma, să aibă parte de o asemenea elevă în școala sa – Ana Spînu.

Mulțumim, dragilor!

Tic-Tac Boom-Boom

O probă mult așteptată, coordonată de prietena noastră Miruna Sofonea, voluntar la Asociația StartEvo. Spargi codul, deschizi lacătul cu cifru, faci boom-boom? Nuuuu! Dai de bom-bom. Geamantanul era plin de bomboane și Tic-Tac. Concurenții aveau nevoie de ceva dulce pentru energie să ducă la îndeplinire provocările.

Asamblare calculator

Oare cât de greu o fi să-ți bagi nasul și să schimbi sau să adaugi piese în calculator?

Fix cu „băiatul de la IT” nu am încă poză, dar apare în video-ul de mai sus Moisa Victor Gabriel, voluntarul nostru de la Facultatea de Automatică și Calculatoare.

Concurenții au avut de pus la loc într-u calculator o placă video, un hard disk SSD, o memorie RAM, etc.

„Vând porc”

Proba de Word a dat eroare 404. S-a dus cu tot cu calculator. Laptopul a murit, deși Matei a încercat mult timp să-l resusciteze.

Lingvistică

Vă întrebați ce caută o astfel de probă la un concurs cu provocări informatice? Vă spunem noi că în spatele rezolvării acestei probe e muuultă gândire algoritmică. A fost nevoie totuși de doi studenți voluntari coordonatori, Manea Alexia Ioana și Macasoi Matei, de la Facultatea de Automatică și Calculatoare să corecteze repede lucrările.

IQ Games

Ștefan Ferșeta e de multă vreme coordonator al probelor de IQ Games ale Asociației StartEvo sau invitat să susțină ateliere în grădinițe, școli sau licee. Pe 5 decembrie a venit cu provocarea de a rezolva niște „cuburi”, figurine printate 3D, alcătuite fiecare din 7 componente, dar care se rezolva prin tehnica japoneză de îmbinare a lemnului, fără cuie. Concurenților pe ici pe colo le-a dat bătăi de cap, dar i-a și ajutat să învețe pașii, să se oprească un pic și să privească, să împartă piesele în categorii și apoi să le combine ușor.

Turnurile din Hanoi

Nu credem că există pasionat de informatică și tehnologie care să nu fi auzit vreodată de turnurile din Hanoi. Ei bine, dar câți dintre ei au exersat mutările? Informatic aflăm rezolvarea printr-a XI-a, cu metoda Divide et Impera.

Dar de data aceasta un campion internațional la informatică, Alexandru Mateescu, ICHB și o campioană națională la fizică, Ilinca Micu, o vianistă, voluntari vechi ai Asociației noastre și coordonatorii probei, le-au cerut concurenților să rezolve proba privind-o și outside the box.

IQ Metal Links

O probă de pus creierul pe moațe și încrețit mintea, crează noi legături neuronale și te stimulează să nu abandonezi. Așa i-au întâmpinat Andrei Mateescu, un vianist de-a VI-a, medaliat național la informatică și Corcodel Alexandra Andreea, studenta noastră voluntară, de la Facultatea de Automatică și Calculatoare

Tetra Tower Balance

Uneori în viață este nevoie de echilibru. Și când ajungi la echilibru lucrând în echipă, satisfacția este enormă.

Aveam nevoie de un tip echilibrat ca Stamatie Mihnea Stefan, student la Facultatea de Automatică și Calculatoare, să coordoneze o astfel de probă.

Jingle Bells

Vladimir Bănuță, din familia Știință și Tehnică, dar și voluntar al Asociației StartEvo, a fost cel care le-a testat talentul muzical de a crea cu ajutorul AI Jingle Bells-uri. Au ieșit tare haioase, iar altele ne-au surprins cu acuratețea lor. Bravo!

SciTech Art

Ce facem cu componentele vechi de calculator? Le aruncăm la colț de stradă? Evident că nu. Le demontam și folosi componentele pentru a da viață unor noi tablouri wow. Au coordonat cu măiestrie proba Andrei Vinț și Matei Ferșeta. Fire, taste, telefoane vechi, coolere, ceasuri, beculețe, Arduino, surse, plăci video, ssd-uri și multe alte mărunțișuri au fost folosite. Ce ne-a ieșit? Vom arăta curând.

PS – nu s-a ars nimeni la degețele cu lipiciul fierbinte. Doamne ajută!

Borcanul cu mesaje

„Lasă-ne un mesaj despre cum vezi tu viitorul” îi invita Andrei Sofonea, coornonatorul probei, pe participanți. Am strâns mesajele într-un borcan și le vom citi la următoarea ediție.

I can fly!

Mi-am dorit tare mult această probă, la care mi-au sărit în ajutor pentru coordonare doi profesori de educație fizică și sport: doamna Stan-Cristache Ionela și domnul Rus Alexandru.

Avioane! Hai să zburăm cât mai departe, dar să plecăm cu o bază, un pic de matematică și evoluăm spre științe spațiale sau aeromodele care îl vor ajuta pe Ravi Prakash, prietenul nostru, inginer NASA, responsabil de parașutarea Roverelor pe Marte.

Zburați cât mai sus, copii frumoși!

Echipe vianiste, din Colegiul Național „Constantin Brîncoveanu”, din „Neculce”, din „Pia Brătianu”, participanți din „Ion Heliade Rădulescu”, două școli private, elevi din Alexandria, etc. au răspuns provocărilor noastre. Felicitări!

Ne-am distrat, am concurat, dar cine a câștigat? – TOȚI!!!

Mulțumim încă o dată sponsorilor pentru premii:

  • Super cărți și notesuri de la Cărturești (mesajul de pe agendă e superb „Aer proaspăt pentru minte”
  • cadouri trăznite de la Mind Blower: ceasuri, iubi-beari luminoși și drăgăstoși, seifuri portabile,
  • certSign – a oferit profesorilor câte o carte, elevilor mandarine și dulciuri, voluntarilor și coordonatorilor de probă pizza și alte câteva memory stick-uri, pixuri și gadget-uri
  • ECDL – cursuri AI, agende și pixuri
  • tricouri TP-Link (dar și alte super materiale pe care le vom folosi la o nouiă probă, curând, în ianuarie)
  • apa Dorna de la Coca-Cola Hellenic România a venit ca o gură de aer proaspăt pentru a ne reda energie să finaliză probele
  • dna Tobă a răsfățat organizatorii cu ciocolată caldă

Deși toți au fost câștigători, unii au plecat acasă cu mai multe premii, muncite pe parcursul a aproape 4 ore. Cea mai grea misiune a avut-o doamna profesoară Laura Ungureanu, care împreună cu domnul profesor Ioneci Claudiu au avut de centralizat și calculat rapid rezultatele.

Nu puteam lăsa nepremiați voluntarii și coordonatorii de probe

Așa se încheia Vianu SciTech Evo Treasure Hunt. Aceștia sunt doar o parte dintre cele 34 de minți splicitoare (33 + diriga) și suflete voluntare, vinovate pentru setea cu cunoaștere și idei care, cu ajutorul Asociației StartEvo și a tuturor celor implicați, au prins viață într-un super eveniment: Vianu SciTech Evo Fest.

Pe curând,

Alina Ferșeta, președinte voluntar al Asociației StartEvo.

Alte poze, în ordine aleatoare

Video realizat de Anca Tiribeja.

Reels pentru social media pregătice de Tudor Popescu și Georgia Tudor, elevi de gimnaziu.

Fotografii realizate de: Anca Tiribeja, prietenii de la TP-Link, Ionuț Florea, Ionuț Petre și colegii de la ICI, Teodora Pîrvu.

The post Cum a fost la „Vianu SciTech Evo Treasure Hunt” appeared first on Comunitatea Kidiboților.

Cum a fost la evenimentul “Vianu Sci Tech Evo”

Cum a fost la evenimentul “Vianu Sci Tech Evo”

Joi, 5 decembrie 2024, noi, la Asociatia StartEvo am organizat impreuna cu gazdele noastre, la Colegiul National de Informatica Tudor Vianu un eveniment foarte interesant pe noile tehnologii:

Au participat:

~70+ de profesori de TIC (Bucuresti, Teleorman, in general zona de sud a tarii)
– 170+ de elevi de la Vianu (si alte cateva licee) – amfiteatrul a fost plin + sala de sport
– 50 de voluntari
– invitati de seama:

  • domnul Ministru al Energiei, Sebastian Burduja
  • domnul secretar de stat Florin Lixandru (Ministerul Educatiei)
  • Alexandru Mironov (Jurnalistul de știință #1 din Ro)
  • Valentin Necoară (Director Tehnic certSIGN)
  • Andrei Avadanei (CEO BitSentinel, DefCamp, Cyber Edu)
  • Mihai Peca, Specialist Formare și Certificare ECDL/ICDL
  • Marian Naiman, Expert Chimist, membru de onoare Astroclubul București
  • Claudiu Cherciu, Research Engineer at RISE
  • George Butunoiu, Head Hunter-ul #1 din Ro
  • Viorel Spînu – Expert AI
  • Ana Spînu – Elevă, pasionată de AI

Evenimentul a fost impartit in 2: conferintele, de la 9-14 si partea de Treasure Hunt, pe echipe, de la 14-17:30. Aici copiii trebuiau sa rezolve 20 de proble, care mai de care mai haioase si intellectually challenging, A fost epic. Inteligenta Artificiale, roboti, cybersecurity, drone, programare, hardware, etc, etc, etc…

La final, evident, am avut multe premii de la partenerii nostri care s-au dat peste cap sa ofere surprize foarte placute tinerei generatii destepte.

Parteneri:

Si evident, muuuulte poze:

Cateva concluzii:

  • copiii cu foarte mult bun simt, foarte destepti, foarte implicati
  • cadrele didactice din Vianu FOARTE implicate – chiar am ramas foarte surprinsi. Ultimul eveniment major pe care il organizasem in VIanu era in 2013
  • este un lucru minunat cand oameni sufletisti, cu creier mare se implica in cresterea viitoarelor varfuri din societatea romaneasca.
  • este foarte mult de munca la un astfel de eveniment, dar satisfactiile sunt uriase
  • noi, ca tara, avem un potential imens. Trebuie insa sa MUNCIM constant si persistent ca sa incercam sa ne atingem acest potential. Vedem dureros diferenta dintre copiii de la Vianu si copiii de la alte licee sau scoli… Educatia este singura modalitate prin care la nivel individual si de grup putem sa evoluam. Dar educatia inseamna sa iesim din zona de confort si sa facem lucruri care ne sunt oarecum peste mana.

Partea buna este ca sunt multi oameni care vor sa ajute, dar au nevoie de cineva care sa ii capaciteze. Noi, la Kidibot/Startevo, precum si alte ONG-uri sau grupuri de initiativa, putem fiecare sa facem o mica schimbare in bine. Tine de FIECARE dintre noi sa ne facem viata mai frumoasa, sa NU MAI ASTEPTAM tot timpul de la altii.

Nu va dati batuti. Ridicati-va deasupra superficialitatii generalizate care ne inconjoara.

Felicitari Alinei Ferseta, presedinta Asociatiei StartEvo, pentru organizare, energie si capacitarea tuturor, ca sa iasa un eveniment excelent!

The post Cum a fost la evenimentul “Vianu Sci Tech Evo” appeared first on Comunitatea Kidiboților.

Un judecator, un procuror de la Tribunalul Bucuresti si un procuror DIICOT intra intr-un liceu

Un judecator, un procuror de la Tribunalul Bucuresti si un procuror DIICOT intra intr-un liceu

Suna ca un banc, dar nu este.

Sunt oameni în slujba țării de ani de zile, asigurându-se să fim mai jusți, să fim corecți, să ne fie bine, apărându-ne de rău.

Dar când răspund pozitiv imediat la o simplă rugăminte de a-i invita să le vorbească elevilor în cadrul programului ,,Mission: Justice For All” al StartEvo, nu am cum să nu-i ador.

I-am avut pe 4 octombrie 2024 invitați la Liceul Teoretic C.A. Rosetti pe:

Stoian Cătalina – Parchetul de pe lânga Tribunalul București, procuror

– Vasile Prața – Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism, procuror

– Lavinia Cîrciumaru – Tribunalul București, judecător

Vă mulțumim din suflet pentru povețe, că ne-ați deschis ochii și ne-ați învățat și cum să ne ferim de pericole.

Tematica: drogurile.

Mai sunt multe de spus, dar ne revedem curând.

Să fiți corecți și onești cu voi înșivă, înainte de toate!

Cu drag,
Alina Ferseta
Asociatia StartEvo/Kidibot

The post Un judecator, un procuror de la Tribunalul Bucuresti si un procuror DIICOT intra intr-un liceu appeared first on Comunitatea Kidiboților.

Cum a fost la “Kidibot IT Treasure Hunt”, Scoala Gimnaziala Targu Logresti, Gorj

Cum a fost la “Kidibot IT Treasure Hunt”, Scoala Gimnaziala Targu Logresti, Gorj

Ieri, luni 14 Octombrie 2024, de la 8:15 – 14:00, am facut un nou eveniment “Kidibot IT Treasure Hunt” la 5 ore distanta de condus de la Bucuresti, in Scoala Gimnaziala Targu Logresti, judetul Gorj.

Evenimentul a fost facut sub egida Meet and Code si Asociatia Techsoup.

Am fost 3 persoane (Alina Ferseta, Constantin Ferseta si trainerul Matei, elev clasa a X-a la Vianu).

Au participat toti cei 58 de copii de clasele V-VIII din scoala, precum si cativa voluntari – doamna directoare, 2 doamne profesoare, 2 domni profesori, Gheorghita si Costel (oameni de baza) si femeia de serviciu.

Au fost 12 probe + 1 proba secreta.

Copiii au fost impartiti in 12 echipe mixte x 4-5 membri, le-am facut instructajul + putina inspiratie, dupa care au fost trimisi sa participe la probe.

Criptare/Decriptare cu cifrul lui Cezar…

Asamblare calculator – trebuiau sa monteze un RAM, un HDD si o placa video.

Aici, Matei le facea instructajul…

Programare in Scratch – tot Matei a gestionat si aceasta proba

Telefonul spion – aici trebuiau sa constientizeze ce permisiuni solicita aplicatiile lor de pe telefon, permisiuni care pot fi folosite sa fie spionati…

Crearea unui poster in Microsoft Word, pe baza de tema “Vand Porc”. Trebuiau sa respecte cat mai mult formarea din exemplul dat.

Creare imagini WOW cu Inteligenta Artificiala

Crearea unei melodii pe calculator cu Google Music Lab

Multumiri voluntarului Gabriel, care s-a oferit sa ne ajute sa gestionam aceasta proba.

Cybersecurity – unde au invatat sa aibe parole complexe si sa foloseasca 2FA

Privacy Online si Cyberbullying – unde au invatat sa fie atenti cu informatiile pe care le pun pe social media

Crearea unei case in Minecraft – tot Matei a gestionat si aceasta proba

Gandire algoritmica – jocuri de IQ – 2 probe

Toti participantii au primit premii, unele oferite cu generozitate de catre Mindblower – Cadouri iesite din minti si Editura Arthur, altele luate de noi. Au fost peste 80 de bucati. La final, in functie de punctajul obtinut, echipele intrau pe rand si isi alegeau intre optiunile ramase:

  • ursi Iubi Bear (100 eur/bucata x 5 bucati) – de departe, cele mai dorite premii
  • incalzitoare ceramice de 600W (la tara, chiar sunt mega utile)
  • fotolii de tip perna, pentru citit
  • perne ergonomice
  • rucsaci albastri, de la Telekom
  • gherghefuri
  • standuri pentru telefoanele mobile (pentru videouri)
  • forme de prajituri
  • harti razuibile ale lumii
  • masti de dormit haioase
  • carti “Marele Nate“, de la Editura Arthur
  • oglinzi de tip Hollywood – foarte apreciate de catre fete
  • hanorace calduroase
  • bentite cu casti audio incorporate
  • ceasuri de perete
  • cani

Cateva concluzii si observatii personale:

  • Nu a fost prima data cand am facut un eveniment in mediul rural, dar a fost prima data cand am facut un eveniment cu specific IT. A fost un “reality check”.
  • Copii veseli, cu chef de vorba, care erau antrenati sa ceara ajutor daca se blocau… Refreshing. Foarte putini pareau blazati/plictisiti. Am plecat cu capul mare de la cat “Domnu’-Domnu’-Veniti-si-la-noi” am auzit.
  • Copiii acestia se trezesc cu noaptea in cap, sunt adunati cu autobuzul scolar de prin satele din jur si adusi la aceasta scoala. Dupa pranz, sunt din nou luati cu autobuzul si dusi catre casele lor. Si de la autobuz pana acasa unii mai trebuie sa mai mearga pe jos niste kilometri, ca nu au casele la sosea.
  • Majoritatea sunt copii munciti. Ma uitam la palmele lor – se vede ca erau obisnuiti cu munca grea, cu animalele, munca la camp, la taiat lemne.
  • Cativa dintre ei spuneau “Doamna/Domnu’, eu nu sunt foarte destept, dar mie imi place munca. Daca aveti nevoie de sapat in curte, de taiat lemne, etc., vin la dumneavoastra“.
  • Am gasit unii copii cu o inteligenta sclipitoare, dar “ne-lucrati”. Cu 1-2 am avut discutii interesante pe fizica, IT… Dar nu stiau cine era cosmonautul Dumitru Prunariu, imparatul roman Cezar, Mironov, Elon Musk… Nu prea stiau de cloud, de Amazon, de noile tehnologii, de AI…
  • Ne minunam de diferentele intre copiii din Bucuresti, de la scolile de fitze si copiii de aici. De exemplu, inaltimea lor. Copiii din Bucuresti sunt invariabil mai inalti si mai bine hraniti, mai curati, dar mai plapanzi. Copiii de la tara sunt mai puternici fizic, obisnuiti cu munca grea. La o parte din ei se vedea ca in familiile lor continutul nutritional al mancarii este foarte limitat.
  • Am vazut ca dimineata au primit corn cu lapte si spre pranz au primit mancare calda. La final, mancarea care se arunca era incomparabil mai putina decat mancarea din Bucuresti. Asta m-a emotionat
  • Familiile din care provin acesti copii, majoritatea, se vede ca sunt familii fara prea multe posibilitati
  • Am ramas surprins sa simt miros de tutun de la cativa copii, care la prima vedere pareau de scoala primara. Dar ce ma mir, ca si la Bucuresti in scolile de mega-fitze multi fumeaza si se drogheaza. Aici, la Targu Logresti, macar sunt mai putine vicii.
  • Profesorii cu care am interactionat au foarte faini. Oameni care incearca sa faca diferenta, dar este incredibil de greu, cu resurse limitate.
  • Toti copiii aveau telefoane, dar majoritatea covarsitoare NU le aveau la ei, ci acasa. Foarte bine, ca astfel au o sursa in minus de pierde a atentiei de la lucruri care conteaza. In Bucuresti, procentul de inversat.
  • Toti aveau pe telefoanele lor acasa Tik-Tok, Insta, Snapchat, Messenger.
  • In laboratorul de informatica aveau calculatoare vechi de 20 de ani, cu Windows 7 si monitoare patrate. Unele nu mai functionau…
  • Acum, la 24 de ore de la eveniment, toti organizatorii suntem ragusiti:)

LOGISTICA

  • Toata experienta, cu tot cu drum dus-intors a durat aprox 29 ore. Am plecat din Bucuresti duminica, la 17:00 si am ajuns la 21:30. Am dormit in sat, iar luni dimineata, la prima ora eram la scoala, sa descarcam premiile, sa organizam probele.
  • Am mers cu 1 desktop si 4 laptopuri, ca sa gestionam bine probele
  • Acum, post-eveniment, vom da diplome de participare la voluntarii care ne-au ajutat
  • Multumim celor de la Stiinta&Tehnica pentru ajutorul in promovarea online si offline.

Pe drum inapoi catre Bucuresti, apus de soare.

Am ajuns inapoi luni noaptea, la ora 21:30.

Am ramas IMPRESIONAT de cat de mult conteaza sa ai sanse in viata… Sa fii mai aproape de actiune, sa vezi oameni care sa te inspire sa iti depasesti conditia…. Romania reala.

Multumiri Meet and Code si Asociatiei Techsoup

Evenimentul este finanțat cu ajutorul programului Meet and Code ( susținut la nivel european de Amazon. Meet and Code 2024 este coordonat de Haus des Stiftens și rețeaua TechSoup Europe și susține, pentru al 8-lea an consecutiv, evenimente de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week.
În România, Programul Meet and Code este coordonat de Asociația Techsoup, care sprijină organizații nonprofit, profesori, învățători, viitori învățători și tineri să își atingă potențialul prin resurse și oportunități create de și cu tehnologie.

Asociația Techsoup este câștigătoare a premiului Digital Skills for Education din cadrul European Digital Skills Awards în 2017, competiție organizată de Comisia Europeană. Mai multe despre misiunea organizației și programele Asociației Techsoup pentru organizații nonprofit și pentru profesori pe www.asociatiatechsoup.ro

Si galeria de imagini.

The post Cum a fost la “Kidibot IT Treasure Hunt”, Scoala Gimnaziala Targu Logresti, Gorj appeared first on Comunitatea Kidiboților.

Cum sa ne motivam copiii sa citeasca mai mult folosind Disonanta Cognitiva

Cum sa-ti ajuti copilul sa citeasca mai mult din proprie initiativa folosind DISONANTA COGNITIVA!

Rezumat:
– rugati-l sa inspire pe alti copii prin exemplu personal, spunandu-le ce carte ii place si de ce. Sau determinati-l sa recomande altora sa citeasca (si sa dea argumente in acest sens). Sau faceti-i un tricou cu I LOVE READING si puneti-l sa il poarte in public (reactiile oamenilor din parc o sa il ajute sa se conformeze mesajului de pe tricou:))

FUNCTIONEAZA!

Asta este unul din setul de motivatii cu care lucram la Kidibot ca sa ii determinam pe copii sa faca ceea ce ar trebui sa faca dar din varii considerente nu fac

Mult succes!

7 concluzii pe care le-am tras dupa Noaptea Cercetatorilor de la Muzeul Antipa

7 concluzii pe care le-am tras dupa Noaptea Cercetatorilor de la Muzeul Antipa

Vineri, 27 septembrie, de la 3-8PM, am fost invitati sa facem un atelier gratuit la Muzeul Antipa, in cadrul evenimentului Noaptea Cercetatorilor.

Dupa ce am interactionat cu peste 1000 de copii in 5 ore, am tras niste concluzii, pe care am zis ca e util sa vi le impartasesc si Dvs.:

  • Toleranta la esec este FOARTE SLABA la majoritatea copiilor. Ei aveau de rezolvat diverse puzzle-uri de IQ (sarme imbarligate, constructii 3D, cuburi Rubik, jocuri de logica, etc…). Majoritatea se dadeau batuti foarte repede (maxim 1 minut).
  • Toleranta la esec SCADE odata cu cresterea varstei. Cei mai mici erau in general cei mai ambitiosi. Cei de liceu abandonau imediat, chiar se mandreau cu asta.
  • Majoritatea parintilor nu se implicau si ei in activitati. Aici, sincer nu stiam cum sa o interpretez:
    • ori aveau bun simt, ca nu era loc suficient si ziceau sa lase pe alti copii potentiali sa aiba loc
    • ori erau in mindset de “taximetristi” – vineri seara, si-au dus copilul la activitati interesante, dar preferau sa stea cu gandurile lor sau cu nasul in telefon. Probabil erau un mix.
  • Am avut cativa voluntari extraordinari de la Colegiul National Spiru Haret, care au gestionat incredibil de bine puhoaiele de copii Initial nu prea stiau la ce sa se astepte, dar la final au plecat cu greu Concluzia a fost: presiunea sociala pozitiva rocks.
  • Conteaza ENORM sa ai la scoala copilului tau un cadru didactic care sa fie proactiv, sa isi doreasca sa le dea niste experiente extra-curriculare. Tot respectul. Am vazut mai multe profesoare/invatatoare, impreuna cu cardurile de copii, pe care incercau sa ii motiveze, sa le genereze putin entuziasm in ochi. Astfel de experiente sunt puncte de inflexiune in viata lor. Cu cat mai multe, cu atat mai multe sanse sa faca ceva in viata.
  • Exista o specie de parinti care ne plac maxim: sa ii denumim “inginerii”. Oameni faini, care vin impreuna cu copiii lor si se implica cu trup si suflet. De exemplu, in imaginea de mai jos, un tatic cu lanterna incerca sa isi dea seama cum sa scoata o biluta dintr-un labirint de lemn, alt parinte incerca sa rezolve toate sarmele imbarligate :))) Oameni super, cu care ai ce sa vorbesti. Copiii lor au extra sanse in viata. Ideal e sa ai prieteni de acest gen….
  • Unii copii au un antrenament neuronal incredibil. Acest baietel i-a propus fetitei din dreapta sa faca echipa amandoi astfel incat sa rezolve cat mai bine misterul balansoarelui. Nu a zis “lasa-ma pe mine” sau “o data tu, o data eu”. A expus in cateva cuvinte avantajele unei potentiale colaborari ad-hoc si au inceput sa lucreze impreuna. O sa ajunga departe…

La Antipa am fost impreuna cu Stiinta&Tehnica, ca parte a Atelierelor Stiinta&Tehnica. Deasemenea, au mai jos si Eugen Demeterca (expertul nostru in generare de imagini SUPERBE cu AI + muzica), precum si Daria si Simona.

Ne vedem la urmatoarele evenimente.

PS. Daca doriti ateliere interesante pentru copiii Dvs in Saptamana Altfel si Saptamana Verde, puteti sa il sunati direct pe Adrian Banuta (Presedintele Stiinta&Tehnica) la 0740.131.288.

PPS. Nu va dati batuti!

The post 7 concluzii pe care le-am tras dupa Noaptea Cercetatorilor de la Muzeul Antipa appeared first on Comunitatea Kidiboților.

Atlantykron la JPL, California

Atlantykron la JPL, California

Anul 2024 a fost un an deosebit pentru Atlantykron (Tabara de Tineret).

In primul rand, a fost editia cu numarul #35. Va dati seama, 35!!! Cate evenimente din Romania se pot lauda ca rezista de 35 de ani? Mai ales evenimente de stiinta, pentru tineri

In al doilea rand, am avut invitati de marca. Printre ei, prietenul Atlantykron de la NASA (mai precis Jet Propulsion Laboratories), inginerul Ravi Prakash. El oricum era un invitat online an de an, dar in acest an ne-a facut onoarea sa vina pe insula impreuna cu familia lui.

Cine e Ravi? Nimeni altul decat responsabilul pentru hardware pentru misiunile cu rovere pe Marte, in special la intrarea in atmosfera, coborarea si amartizare. Curiosity, Perseverence, …

Saracul om a fost asaltat continuu cu intrebari de zecile de tineri din tabara, cu multe, intrebari, ore la rand. Chiar s-a organizat o conferinta speciala suplimentara, doar pentru intrebari.

La plecare de pe insula, ne-a facut invitatia sa venim la JPL, in Los Angeles (Pasadena). Atat ne-a trebuit! Noi am luat textual aceasta invitatie, astfel incat la 3 saptamani dupa Atlantykron, 4 membri ai taberei Atlantykron, Kidiboti de baza, ii bateau la usa intr-o joi dimineata.

Timp de 2 ore ne-a facut un tur privat prin campusul JPL, aratandu-ne tot felul de lucruri interesante.

Mai jos cateva imagini cu explicatii.

Intai am mers printr-un mini-muzeu, in care erau expuse diverse nave, rovere, sateliti si alte dispozitive extra-terestre pe care JPL le-a facut si trimis prin Sistemul Solar.

Bucati de sol lunar.

Aerogel – cel mai usor material facut de catre oameni – 99% aer

Copie a discului de aur de pe Voyager, care acum e fff departe.

Ulterior a inceput sa ne duca “where the action is”.

O privire de sus in hangarul unde asambleaza final diversii sateliti/echipamente martiene sau cu alte destinatii. Acum lucrau la un satelit mai simplu, parca pentru studierea Soarelui

Aceasta este prima imagine primita de pe Marte. Si, pentru ca dura prea mult sa o compuna, un inginer a zis ca lui ii ia mai putin daca coloreaza pixel cu pixel, conform codurilor de culoare. Asa ca a rezultat aceasta imagine, foarte apropiata de cea finala.

Aici se vad mai bine pixelii

Am mers foarte mult pe jos la JPL. Sunt multe cladiri, imprastiate pe o suprafata mare. La un moment dat, Ravi ne-a dus cu o masinuta de golf, ca sa economisim timp.

Aici eram intr-un laborator cu o mare lada cu nisip, unde testau diverse rovere.

Am luat masinuta de golf si am mers pana la un laborator in aer liber, unde adusesera diverse roci, care sa imite cat mai bine peisajul martian.

De aici, am avut onoarea sa primim acces la o vizita in spatele scenei… Au deschis hangarul special pentru noi, sa vedem sora roverului de pe Marte. Aici Ravi ne explica cum in acea zi urmau sa testeze diverse roti, ca sa vada care rezista mai mult. Se pare ca mediul aspru de pe Marte strica foarte usor trenul de rulare al bietelor hardughii de miliarde de euro.

JPL are propria sectie de pompieri… Si isi produce singura electricitate. Motivul? Din cand in cand, la anumite experimente, necesarul de curent electric este atat de mare incat ar lasa in bezna toata Pasadena.

Aici eram la centrul de comanda si control JPL. Acum era destul de liniste, nu erau decat cativa oameni care supravegheau telemetria diverselor sonde/sateliti/rovere… Aici, cand sunt evenimente de succes, vedem echipa cum se bucura, cum plange, cum traiesc faurirea istoriei. Foarte emotionant.

Aici eram intr-o curte interioara. Ne-au placut niste sageti care isi schimbau pozitia periodic, la cateva secunde si aratau catre diverse corpuri ceresti, nominalizandu-le + distanta pana la ele. Ex: Sirius, Ceres, Proxima Centauri, etc

Cateva concluzii pe care le-am tras in urma acestei experiente:

  • Pentru noi, romanii, cand vorbim de NASA, JPL, spatiu cosmic, totul pare atat de departe, atat de inaccesibil. Dar este doar o perceptie gresita. Este foarte usor sa ajungem la oricine pe planeta asta, doar cu putina bunavointa (ati auzit de cele “6 degrees of separation”?). La Tabara de vara Atlantykron, de exemplu, de 35 de ani exista aceasta deschidere uriasa catre entitati WOW. Trebuie doar sa facem pasul: sa ridicam mana, sa participam la intalniri, sa cunoastem oameni noi.
  • experienta (atat cea din California cat si cea din Atlantykron) a fost MEGA-inspirationala. In fiecare an, in tabara, intalnirile cu NASA/JPL/Ravi Prakash au fost mega-inspirationale. Simti ca poti sa respiri. Simti ca poti sa iti intinzi aripile si cerul (nu) mai este limita. Popularizarea stiintei de nota 10!
  • Tine de fiecare dintre noi sa ne cream puncte de inflexiune in viata, atat pentru noi, adultii, cat mai ales pentru copii. Astfel de momente WOW pot sa le schimbe destinul. Pot sa ii inspire sa traga mai tare, pot sa ii faca sa devina oameni mai buni

Indemnul meu catre voi este sa incercati tot timpul sa beneficiati de astfel de experiente. Unele sunt gratuite (intalniri cu oameni faini organizate in localitatea voastra). Altele aproape gratuite. Puteti sa cereti oamenilor inspirationali sa va inspire si pe voi si pe clasa voastra pe Zoom/Youtube/live. Stiti vorba aceea – copilul care nu plange, nu primeste mancare

Cereti si vi se vada. Nu asteptati de la altii…

Noi, cei de la Kidibot/Atlantykron/Stiinta&Tehnica suntem niste ONG-isti care dorim sa ajutam copiii sa viseze, sa ii inspiram. Ca noi mai sunt si altii. Folositi-ne. Ajutati-va copiii sa se dezvolte. Resurse disponibile sunt peste tot. Trebuie doar putina bunavointa.

The post Atlantykron la JPL, California appeared first on Comunitatea Kidiboților.

Cum a fost la Astrofest 2024

Cum a fost la Astrofest 2024

Jumatate din ziua de vineri, 17 mai 2024 + toata ziua de sambata, 18 mai 2024 am fost in Parcul Crangasi la Astrofest 2024 (editia cu numarul #10).

Roboti de toate formele si culorile (in special de la SmartRobot.ro), VR, calculatoare, AI, astronomi amatori, institute de cercetare, companii, aprox 100 de ONG-uri. Organizator: Stiinta&Tehnica, Asociatia Science & Technology.

Ca de obicei, singurul cosmonaut roman, Dumitru Prunariu a fost prezent si a inspirat multimea.

Multumiri lui Adrian Banuta, organizatorul neobosit, care a facut acest eveniment posibil.

Multumiri Primariei Sectorului 6 pentru sustinerea traditionala, a Ministerului Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii si a tuturor sponsorilor (UTI, Eka, Carpat Energy)

Sambata seara am avut concert cu Spitalul de Urgenta

Pentru prima data, pe scena au fost Calusarii din Osica de Sus, precum si Corul din Osica de Sus. Spectaculos! Astfel s-a finalizat proiectul Sci-Fi Fest Osica de Sus.

Aici vedeti care a fost tot programul.

Si mai jos, cateva poze pe care am apucat eu sa le fac, majoritatea pe la noi pe la stand.

The post Cum a fost la Astrofest 2024 appeared first on Comunitatea Kidiboților.

Osica de Sus – Prima Localitate Creativă A.I. din România

Comunicat de Presă

Data: 30.04.2024

Osica de Sus – Prima Localitate Creativă A.I. din România

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”

Osica de Sus, județul Olt, a devenit prima localitate din România care se mândrește cu statutul de „Localitate Creativă A.I.”. Evenimentul final ”Sci-Fi Fest Osica de Sus” a avut sâmbătă, 27 aprilie 2024, reprezentând punctul culminant al unui an de activități educaționale online și offline și a pus în centrul atenției inovațiile tehnologice și implicarea comunității în dezvoltarea creativității digitale.

Proiectul multi-anual ”Sci-Fi Fest Osica de Sus” a fost organizat de Asociația StartEvo împreună cu Știință&Tehnică.

54 de copii de vârstă școlară, reprezentând 1,3% din populația comunei de aproximativ 4000 de locuitori au învățat să folosească unelte cu Inteligență Artificială să creeze 462 de opere de artă vizuală digitală.

Pe platforma proiectului: www.kidibot.ro/osica-de-sus/ au fost puse la dispoziția publicului 7 micro-cursuri gratuite de Inteligență Artificială.

100 dintre acestea au fost răspândite prin localitate, prin geolocație, astfel încât să se încurajeze turismul. Orice locuitor sau vizitator al comunei poate scana codurile QR afișate prin localitate, ca să vadă obiectele de artă create de către copii.

La căminul cultural din localitate s-a organizat un vernisaj permanent cu cele mai frumoase 100 de lucrări selectate, pentru a fi admirate și fizic de către locuitorii comunei și turiștii curioși.

Vernisajul a oferit o varietate de activități culturale interactive, cum ar fi ateliere de realitate virtuală, prezentări de tehnologie A.I., roboți, teatru, desen clasic și AI, telescoape.

Un moment remarcabil al festivalului au fost atelierele de programare și de robotică, care au atras atenția participanților și au subliniat importanța educației STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică) în comunitate.

 

Primarul din Osica de Sus, domnul Cezar Filip, a declarat că inițiativa de a aduce acest eveniment în localitate face parte dintr-o strategie mai amplă de a investi în viitorul tinerilor. Prin susținerea creativității și a inovațiilor digitale, Osica de Sus își propune să devină un model de dezvoltare pentru alte localități din țară.

Osica de Sus se angajează să continue să investească în astfel de evenimente și programe educaționale, încurajând astfel tinerii să își dezvolte abilitățile digitale și să participe activ în lumea tehnologiei.

Proiect finanțat în cadrul Investiției I5, C11 din Planul Național de Redresare și Reziliență.

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

PNRR: FONDURI PENTRU ROMÂNIA MODERNĂ ȘI REFORMATĂ!

https://mfe.gov.ro/pnrr/

https://www.facebook.com/PNRROficial/

 

Numele proiectului de reformă: Nr Contract PNRR  NR. 63/PNRR/31.03.2023 Din componenta I5-1 /I5-2

Numele beneficiarului: Asociația StartEvo

Obiectivele proiectului:

==Obiective generale==

– Reducerea decalajului de acces la cultură între zona rurala Osica de Sus și zonele urbane mari
– Motivarea și sprijinirea autorităților locale din Osica de Sus pentru finanțarea proiectelor culturale

 

==Obiective specifice==

– Crearea unui grup tinta de minim 30 de tineri CREATORI de ARTA prin Artificial Intelligence, pe care sa ii invatam tehnologii AI utilizate in cultura

– CREATORII DE ARTA sa dezvolte si publice online 100 de opere de arta virtuale geolocalizate prin comuna, accesibile prin intermediul Platformei non-stop, 24/7

– Eveniment lansare SCI-FI FEST, prin care locuitorii comunei si turisti sunt invitati sa vina si sa experimenteze operele de arta create, precum si cei interesati sa invete ce trebuie sa faca astfel incat sa devina si ei, la randul lor, CREATORI. Astfel, Osica de Sus va deveni PRIMA COMUNA CREATIVA AI DIN ROMANIA.

– Permanentizarea proiectului in maxim 3 luni, pentru functionarea pe termen nelimitat si cresterea portofoliului de opere de arta din comuna prin atragerea in randul CREATORILOR DE ARTA pe turisti si alti locuitori.

Valoarea totală a proiectului, inclusiv finanțarea: 222,223 lei, din care 200,000 lei finanțare PNRR

Data începerii și finalizării proiectului: 31.03.2023 – 30.06.2024

Codul proiectului:141

Pentru mai multe informații despre proiect, vă rugăm să-l contactați pe Constantin Ferșeta, Vice-Președinte Asociația StartEvo, 0770.745.585

Rugaminte completare chestionar

Rugaminte completare chestionar

Zilele trecute am vorbit cu 3 părinți diferiți care îmi povesteau de durerile lor zilnice cu programul juniorilor. Cum jonglează cu școala, after-ul, cursurile, antrenamentele, bunicile, mâncarea caldă, parcările, prietenii, traficul din oraș, cu dependența de jocuri, etc..

O întreagă epopee.

Așa că vreau să te ajutăm și pe tine cu câteva sfaturi, dacă vrei să ne răspunzi la câteva întrebări. De exemplu:

Tu, ca părinte, cât de încântat ești de programul copilului tău?

Cât de mult crezi că pierde timpul? Sau, dimpotrivă, nu are nici timp să respire?

Cât stă pe afară, în aer liber, la joacă/socializare?

Cât de mult îl influențează anturajul? Și în ce direcție?

Ce crezi că ar trebui să mai facă să devină un adult echilibrat, de succes?

Te rugăm să ne răspunzi aici:

Cei care răspund vor primi din partea noastră sfaturi pentru optimizare + un bonus de Paști

Răspunde aici la chestionar

O să vă fie de folos!

The post Rugaminte completare chestionar appeared first on Comunitatea Kidiboților.

Bucharest Henge

Bucharest Henge

În jurul solstițiului de vară și al solstițiului de iarnă, din anumite zone ale Bucureștiului, poți surprinde apusuri și răsărituri spectaculoase. Nu sunt necesare aparate profesionale.

Chiar și cu un telefon mobil poți avea poze de colecție. De două ori pe an, în 17 aprilie și în 24 august, Soarele apune fix în același loc, adică la același azimut (285), aproximativ la ora 19:55.

Datele sunt determinate la distanță egală de Solstițiul de Vară, iar ora este extrem de importantă: pentru doar câteva minute puteți rata fenomenul.

Vă invităm așadar, pe 17 aprilie 2024 , ora 19.55, să realizați poze pe Podul Grozăvești, dar și în alte zone din Sectorul 6 și să le trimiteți la concursul Bucharest Henge 2024 pe adresa contact@stiintasitehnica.com până la data de 30 aprilie 2024. Vom premia cele mai reușite poze la Astrofest 2024.

Dar de unde vine Bucharest Henge?

Ai auzit de Stone Henge? Complexul megalitic din UK?
Mii de oameni se duc sa vada apusul/rasaritul la solstitiu/echinoctiu, cand lumina soarelui se aliniaza perfect cu blocurile de piatra.

Dar oamenii s-au prins ca si in Manhattan (New-York) poti sa vezi apusul de soare la echinoctiu in lungul unei strazi, printre zgarie nori. O nebunie printre turisti si localnici!

De aceea, am zis sa facem asa ceva si in Bucuresti. Maine, 17 aprilie 2024, la 19.55 FIX, pe podul Grozavesti, daca o sa fie vreme frumoasa, vom surprinde un apus de soare epic.

Deasemenea, te invitam si pe tine sa identifici un astfel de loc din alte localitati, de unde pot sa vezi apusuri de soare epice.

Astfel, impreuna, putem sa ne facem viata mai frumoasa si sa generam mai multa bucurie din lucrurile care ne inconjoara.

Iar copiii si adultii participanti vor invata despre astronomie, azimut si istorie.

The post Bucharest Henge appeared first on Comunitatea Kidiboților.

“Time Management” este de fapt “Pain Management”

“Time Management” este de fapt “Pain Management”

Te plictisesti? Scoti telefonul si obtii placere instant…

Te simti singur? Cedezi la presiunea anturajului…

Ai o stare de anxietate? Dai iama in frigider…

Altii incep sa fumeze, sa se drogheze, sa aiba tot felul de comportamente neproductive cand simt un mic disconfort, o mica durere, o mica plictiseala.

Timpul nostru este cel mai valoros lucru pe care il detinem. Dar majoritatea isi bat joc de el. Majoritatea nici nu au fost invatati cum sa-l pretuiasca, cum sa il foloseasca. Acest lucru e valabil si la copii si la adulti.

Exista o cantitate uriasa de TIMP PIERDUT.

O parte din acest TIMP PIERDUT este pierdut ca asa dorim. Aici intra capitolul de relaxare. E foarte bine sa ne si relaxam.

Dar, o cantitate si mai mare de timp pierdut este aruncat pe actiuni/inactiuni cu valoare redusa spre zero. Iar abuzul de ecrane, substante, sedentarism, etc – genereaza valoare negativa!

Daca analizati cu atentie, veti vedea ca succesul sau insuccesul nostru in viata este direct proportional cu toleranta noastra la durere. Cat de mult suntem dispusi sa induram durerea ca sa ne atingem obiectivele?

Stiti “Testul Bezelei“, facut de Standford? Acolo copiii care rezistau la durerea de a NU manca bezeaua, care isi faceau propriile strategii pentru a rezista cat mai bine, deveneau adultii cu cel mai mare succes.

De ce oamenii dau banii pe toate prostiile? Pentru ca nu pot spune NU la durerea de a nu avea iPhone 20.

De ce oamenii mananca extra multe calorii? De foame? Prea putin. De plictiseala. Pentru a-si atenua durerea de a fi plictisit. Pentru ca si-au creat in neurocortex modele neuronale de-a lungul timpului, in care mancare = senzatie de bine = dopamina. Eventual mai pun in ecuatie si genetica/epigenetica (faptul ca pana acum 100 de ani, de milioane de ani incoace, starea de fapt era de restrictie calorica severa).

De ce oamenii pierd ani din viata stand pe social media, cand stiu la nivel logic ca NU este bine pentru ei sa faca asta? Pentru ca nu pot spune NU micii dureri care apare in timp ce fac ceva util…. si atunci, fara sa mai constientizeze, scot telefonul si primesc dopamina…

Concluzia este ca trebuie sa ne antrenam in a ne gestiona mai bine DUREREA, atat pentru noi, ca adulti, cat si pentru copii. Trebuie sa ii invatam acest SKILL: sa reziste la DISTRAGEREA ATENTIE, sa reziste la micile dureri care apar continuu si care ne schimba focusul de la ceea ce vrem (si trebuie) sa facem catre ceva care sa ne dea dopamina pe termen scurt.

Toti trebuie sa ne antrenam sa fim la rezistenti, mai rezilienti. Trebuie sa ne cunoastem mai bine. Si doar asa vom deveni mai eficienti si mai productivi si mai multumiti cu viata noastra.

Tu ce parere ai?

The post “Time Management” este de fapt “Pain Management” appeared first on Comunitatea Kidiboților.

Sugestie de concurs pentru copiii din clasa/scoala ta: VIP Challenge. Ei vor castiga multa incredere in sine + distractie :)

Sugestie de concurs pentru copiii din clasa/scoala ta: VIP Challenge. Ei vor castiga multa incredere in sine + distractie :)

Intai, sa va spun ce am facut noi.

In luna decembrie 2023 am facut evenimentul “StartEvo Treasure Hunt” la Liceul Teoretic C.A.Rosetti din Bucuresti, cu 200 copii de clasele a IX + 50 de voluntari de la clasele mai mari.

Vedeti aici cum a fost + un mic filmulet de la eveniment.

Una dintre probe a fost “VIP Challenge”.

Copiii trebuiau (pentru extra puncte in competitie) sa abordeze direct cat mai multi influenceri si sa ii roage sa dea o mica declaratie video prin care sa spuna PENTRU EI cat de important este cititul.

Dupa care, veneau la noi, echipa organizatoare, sa ne arate atat filmuletele primite, pentru care primeau multe puncte, dar si INCERCARILE RATATE, pentru care primeau jumatate de puncte.

Cu alte cuvinte, ii rasplateam mai mult pentru raspunsurile de NU primite, implicite sau explicite. Adica ii rasplateam pentru esecuri.

De ce am facut asta?

Pentru ca generatiile actuale sunt snowflakes. Le este frica sa interactioneze. Multora dintre ei le este rusine sa fie vazuti ca muncesc. Multora le este FRICA DE ESEC. Le este frica de RESPINGERE.

Asa ca am vrut sa le premiem curajul, sa le aratam ca intr-o lume in care abandonul este regula, cei care nu se dau batuti imediat ajung foarte departe.

Am vrut sa le aratam ca nu trebuie sa te demoralizezi. Ca trebuie sa aplici legea numerelor mari in viata. Pentru 100 de NU-uri o sa primesti un DA. Si cand il primesti, te simti stapanul lumii.

Toata lumea vrea DA-urile, dar nu sunt dispusi sa plateasca pretul prin acceptarea a multe NU-uri.

Cine si ce a castigat

Copiii au castigat incredere uriasa in sine (cei care s-au implicat). Au castigat admiratia colegilor si a echipelor din care faceau parte. Au fost antrenati pentru viata. Au vazut ca e normal sa ai esecuri, dar, daca insisti, o sa ai succes!

VIP-urile au castigat extra imagine. Cum sa nu castigi imagine cand te implici in campanii sociale? Cum sa nu inspiri prin exemplu personal intr-un astfel de caz, relevant pentru societate.

Scoala a castigat expunere. Copiii, cand trimiteau solicitarile pe banda rulanta, spuneau “Noi suntem echipa “Pisicile Albastre” din clasa a IX-a a Liceului Teoretic C.A.Rosetti. Suntem implicati in actiunea bla bla bla”

Ce ai tu de castigat daca initiezi un astfel de concurs VIP CHALLENGE?

Satisfactia ca faci o schimbare la mii de copii, cu eficienta ridicata (high leverage).

Sunt o gramada de idei inaltatoare pe care le poti gasi ca tema pentru propriul tau concurs de VIP Challenge. Copiii sa citeasca mai mult. Copiii sa invete mai mult. Copiii sa faca mai multe fapte bune. Copiii sa invete cum sa se protejeze online (Cybersecurity). Copiii sa lucreze sa-si ajute parintii la treburile casnice. Copiii care sa planteze pomi. Copii care sa …

Alegi una care se potriveste cu situatia ta/a clasei tale.

Ii inspiri pe copiii din clasa ta, din scoala ta, din orasul tau sa abordeze VIP-urile si sa se alature campaniei. Pe email, pe mesaj, prin comentarii pe social media, prin telefon, prin abordare directa, cu porumbei, cu fum, etc :)) Pentru VIP-uri, chiar este un avantaj sa se implice.

La final, tragi linie si vezi rezultatele. T zero vs T unu. Chiar merita!

Exemple

Saracul Dorian Popa a fost abordat de 2 echipe diferite la StartEvo Treasure Hunt si a facut 2 filmulete diferite, pentru fiecare Asa au mai fost si alte celebritati care au raspuns provocarii. Felicitari tuturor!

Concluzie

Cred ca o astfel de abordare este benefica pentru toata lumea implicata. Este win-win-win-win. Si astfel ajutam tara asta sa devina un loc mai bun.

PS. Daca o faceti, sa ne anuntati si pe noi. Mult succes!

The post Sugestie de concurs pentru copiii din clasa/scoala ta: VIP Challenge. Ei vor castiga multa incredere in sine + distractie 🙂 appeared first on Comunitatea Kidiboților.

Ce parere aveti de acest sfat?

Ce parere aveti de acest sfat?

Buna dimineata, dragi Kidiboti

As dori sa va povestesc ceva si sa va cer sfatul.

Ieri am avut intalnirea saptamanala cu copiii la “Kidibot Future Creators” – invatam despre tehnologii si programare.

La un moment dat, o fetita foarte dezghetata, clasa a VI-a, ne spune ca este “praf” la fizica, ca are intotdeauna emotii cand vine doamna profesoara, ca se teme de notele mici pe care le poate lua, ca are emotii cand se deschide catalogul…. Stiti genul.

Alt baietel a zis ca el are probleme la biologie. Altul la matematica, altul la istorie si tot asa.

Atunci, unul dintre sfaturile pe care le-am dat a fost urmatorul: sa fie proactivi, in loc sa fie reactivi.

Mai precis:

  • sa se documenteze pe internet 5 minute despre un subiect aferent disciplinei respective.
  • sa puna doamnei profesoare o intrebare din acel subiect. De preferinta, intrebarea sa inceapa cu “De ce…?”

Posibile exemple de intrebari:

“De ce romanii s-au chinuit atat de mult sa-i atace pe daci? Nu cumva pentru ca dacii tot faceau incursiuni la sud de Dunare?”

“De ce celula animala nu are clorofila? Nu ar fi fost util energetic pentru noi, oamenii, sa fim verzi si sa utilizam si lumina solara?”

“Daca m-as micsora foarte mult si as sta pe un proton, cum s-ar simti la pipait? Ar fi tare, moale, lipicios, …?”

Logica din spatele acestui sfat este urmatoarea:

  • copiii, documentandu-se doar cateva minute, deja ar afla mai multe informatii, ar face conexiuni mai mari si ar avea mai multa incredere in sine pe acel subiect.
  • majoritatea profesorilor cred ca ar aprecia un elev proactiv, care isi pune intrebari pe respectivul domeniu (atata timp cat nu este deranjant sau obraznic, ci respectuos si chiar este interesat de raspuns).
  • daca elevul ar vedea ca profesorul il apreciaza pentru aceasta interventie, prin disonanta cognitiva ar incepe usor-usor sa aprofundeze domeniul, ar invata sa aprecieze fizica/istoria/romana/… Si toata lumea ar avea de castigat.
  • nu ar mai fi atat de mare galagie in clasa.
  • s-ar pregati pentru viata, pentru ca nu va mai “toci”, ci va invata logic. “De ce” este o intrebare uriasa, care te ajuta sa faci conexiuni si sa retii pe termen lung.

Intrebarea catre Dvs. este:
CREDETI CA PROFESORII VOSTRI AR APRECIA UN ASTFEL DE ELEV PROACTIV LA CLASA SAU NU?

Dati-ne comentariu cu raspunsul Dvs.. Eventual si cu o scurta argumentatie.

Ne va ajuta pe toti foarte mult. Multumim anticipat.

PS. Daca nu v-ati inscris inca la “Kidibot Future Creators”, o puteti face aici. Urmatoarea grupa incepe vineri, 9 februarie, ora 18:00 (intalnirea de bun-venit), iar cursurile sunt joia, 19:00 – 20:00.

The post Ce parere aveti de acest sfat? appeared first on Comunitatea Kidiboților.

Incepe saptamana cu inspiratie! Vezi progresele surprinzatoare ale stiintei si medicinei in eradicarea batranetii si prelungirea vietii

Incepe saptamana cu inspiratie! Vezi progresele surprinzatoare ale stiintei si medicinei in eradicarea batranetii si prelungirea vietii

Buna dimineata

Azi e luni.

Ne-am gandit sa va inspiram cu ceva WOW, ca sa va mearga bine toata saptamana.:)

Ca sa fiti energizati.
Ca sa va uitati la viitor cu speranta.
Ca sa intelegeti DE CE noi suntem super-motivati sa antrenam copiii prin cursuri de tehnologie, precum acesta.

Va oferim un mic dialog in limba engleza dintre 2 cei mai inspirationali oameni pe care ii urmaresc:

  1. David Sinclair, PHD, liderul global in prelungirea vietii (lifespan), profesor la Harvard Medical School.
  2. Peter Diamantis, doctor, futurolog, fondatorul xPrize, HeroX, investitor in bio-genetica, prieten cu marile creiere ale lumii (Elon Musk, Ray Kurtzweil, etc.).

De ce?
Ca sa vedeti unde a ajuns ACUM tehnologia care rezolva boala numita “batranete”.

Noi toti avem probleme de sanatate. Unele mai mici. Altele mai mari. Cu trecerea timpului, simtim cum incepem sa “scartaim”.

Ma uit la mine si vad asta.

Si noi poate ne mai “dregem”. Mai o pastila, mai un ceai de sunatoare, mai un “pozitive mindset”/credinta.

Vorba cantecului: tot inainte.

Dar cu totii avem familii si prieteni care au probleme de sanatate si mai mari decat noi.

Ii iubim, vrem sa le fie bine.
Suferim cand vedem cum se degradeaza putin cate putin.

Ei bine, lucrurile se schimba in BINE. Si se schimba RAPID. Speranta este aici!

Batranetea este o boala.
Daca este o boala, poate sa fie tratata.
Si nu ma refer la tratarea simptomelor, ci la tratarea cauzelor!

Intinerirea tesuturilor prin epigenetica, molecule noi, prin tehnologii create de oameni destepti, oameni antrenati.

Vizionare placuta.

Si daca simti plusvaloare, trimite linkul acesta de youtube si unui prieten, sa-i dai si lui extra-speranta.

PS. Copiii nostri, viitorii adulti, cu putin ajutor din partea noastra, vor evolua spectaculos. Si prin actiunile lor vor face lumea un loc mai bun. Pentru noi toti.

Nu uitati sa-i inscrieti pe copii la “Kidibot Future Creators“! Sa le deschidem creierul la posibilitati! Incepem joi.

The post Incepe saptamana cu inspiratie! Vezi progresele surprinzatoare ale stiintei si medicinei in eradicarea batranetii si prelungirea vietii appeared first on Comunitatea Kidiboților.