Cum mi-am ajutat copilul să fie pasionat de hardware

Aceasta este o poveste personală. O împărtășesc cu voi, dragi Kidiboți,, gândindu-mă că poate o să ajute pe cineva.

S-a întâmplat la începutul pandemiei. Juniorul meu cel mare era în clasa a V-a atunci și tocmai în martie 2020 toată planeta a intrat în carantină COVID. Școlile s-au închis și trebuia să învățăm de-acasă.

Având în vedere că enorm de mulți copii nu aveau calculatoare cu care să intre la cursurile online, am zis să încercăm să ajutăm. Așa că am vorbit cu diverși oameni de bine de la companii diverse, care au zis că vor și ei să ajute. Așa că am început să primim calculatoare.

Câteva dintre ele erau noi-nouțe.

Dar marea majoritate din ce-am primit erau calculatoare vechi, care fuseseră înlocuite cu altele performante la firmele respective. Unora le lipseau diverse componente. Nu mai fuseseră pornite de ani de zile. Praful se pusese pe ele de 2 degete.

Dar chiar și așa, noi ne-am bucurat, pentru că din atâtea calculatoare vechi incomplete, urma să stăm și să asamblăm calculatoare FUNCȚIONALE. Deci, am zis ”DAAAA, LE PRIMIM”

Zis și făcut.

M-am suit în mașină, m-am dus la donatorii de hardware, am ridicat fierătăniile și le-am adus la noi acasă, să le reparăm.

Aici intervine juniorul meu cel mare.

Am pus niște pături în mijlocul sufrageriei, am pornit luminile, am adus câteva desktop-uri, șurubelnițe, monitoare, cabluri. Și l-am chemat.

”Tati, uite, astea sunt niște calculatoare vechi. Sunt nefuncționale. Dar putem să le reparăm împreună și pe urmă să mergem să le donăm la copii care nu au calculator, drept urmare nu pot să intre la cursurile online și nici nu pot învăța. Deci, aceste calculatoare, deși vechi, pot să le schimbe viața în bine. Ai să vezi că este ca la LEGO. Click-clack. Și e logic. Deci, vom face o faptă bună și ne vom și distra.”

I-am arătat întâi care sunt componentele. Carcasa, hard-diskul, procesorul, coolere, sursa, plăcuțele de RAM, CD-ROM, floppy-disk (old-school, știu), conectorii…

Am început să asamblăm primul calculator, inclusiv ștergându-l de praf. La final, apăsăm de buton, vedem că pornește – PRIMA VICTORIE.

Doar că trebuia șters tot ce era pe hard-disk, ca să instalăm un nou sistem de operare. I-am arătat cum se face un stick bootabil pe site-ul Microsoft, a priceput rapid. L-am trecut prin procedura de instalare de Windows. Clicka-clicka, aștepți, loading, dai enter. Iar aștepți. Uraaa. La final, aveam un Windows 10 funcțional (Unregistred, dar perfect funcțional).

Dar am zis ”Tati, acum trebuie să ne gândim ce să mai punem pe acest calculator astfel încât copilul care îl va folosi să-i fie cât mai ușor. Păi, trebuie să ne asigurăm că are un anti-virus puternic. Să aibă un browser securizat, care să nu-i crape calculatorul. Să poată să folosească un program de editare texte și program tabelar. Să poată să arhiveze/dezarhiveze. Să citească pdf-uri, pe care profesorii sigur i le vor da.”

Zis și făcut. Am instalat totul. La final, am restartat de câteva ori calculatorul, să ne asigurăm că totul este bine.

Excelent. Pasul următor? Du-te și îmbracă-te. Eu am pus calculatorul, cu tot cu monitor, mouse, tastatură, cabluri într-o sacoșă de rafie.

”Dar unde mergem?” zice el?

”Gândește-te acum la un copil pe care tu îl știi, care nu are calculator și care merită să fie ajutat.”

”Gata, știu, este un coleg de-al meu, xxxxx. Are și o situație dificilă”.

Perfect. Îl sunăm pe acel coleg, vorbim și cu mama lui și într-o oră eram la el la poartă.

Juniorului meu i-a plăcut atât de mult să fie Moș Crăciun (în martie), încât a fost foarte motivat să se apuce de alte 20 de calculatoare. I-a luat cam o săptămână până le-a terminat, dar la final era expert in hardware, instalat Windows, Zoom, diverse utilitare, conectică.

Restul de calculatoare le-am dat prin tot Bucureștiul și prin țară la oameni care meritau.

În urma acestei acțiuni, juniorului i-a intrat în cap ca este foarte bun la așa ceva, iar abilitățile lui în domeniu au crescut. Reinforced Learning. La școală era considerat de toată lumea ca fiind expertul #1 în hardware, ajutând cadrele didactice sau colegii să-și rezolve problemele cu tehnica. A dezvoltat roboți, Arduino, Raspbery Pi, a creat set-up-uri pentru minare de criptomonedă (când erau în vogă), NFT-uri, tranzacții cu diverse obiecte virtuale/fizice, a făcut programare în C++, a fost trainer la diverse cursuri online sau offline (Atlantykron) și multe altele. Acum spune că vrea la MIT :).

Acel moment când am început să reparăm amândoi calculatoare să ajutăm pe alții a fost un moment determinant în evoluția lui ulterioară. Un punct de inflexiune. Și punctele de inflexiune pot fi generate de către noi, adulții, ca să-i ajutăm pe copii.

Concluzii:

a contact exemplul personal – m-a vazut pe mine între componente, în mijlocul casei lui, și ușor-ușor a fost atras.

a contat o finalitate inspirațională. Faptul că muncea astfel încât să ajute copii cu o situație materială mai slabă să aibă un viitor mai bun.

a contat faptul că de când s-a apucat până când a avut primele mici puseuri de dopamină nu a trecut mult. Uraa, ai reușit să scoți un RAM. Și plăcerea a continuat.Uraa, ai conectat hard-disckul. Uraa, s-a aprins calculatorul. Uraaa, ai reușit să reinstalezi Windows-ul. Uraa, ai reuști să faci un copil și pe familia lui fericiți. Bravo, deja ai un skill extraordinar, pe care majoritatea oamenilor nu îl au.

a contat aprecierea pe care el a simțit-o de la cei ajutați, de la dirigintă, de la alți colegi/părinți.

Sper să te ajute această experiență personală. Mai ales acum, când informația este disponibilă peste tot, dar focusul e la mare căutare.

The post Cum mi-am ajutat copilul să fie pasionat de hardware appeared first on Comunitatea Kidiboților.

Cursuri practice gratuite pentru copii, părinți și profesori, prin ”Clubul Kidibot AI-Folosim Inteligența Artificială să învățăm limba română”

Începând cu luna August 2023, pe Platforma Educațională Kidibot.md, copiii, profesorii și părinții din Republica Moldova pot participa gratuit la Clubul Kidibot AI pentru a învăța să utilizeze diverse aplicații ce conțin Inteligență Artificială. Proiectul este finanțat de Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova (DRRM) din cadrul Guvernului României.

Inteligența Artificială este prezentă din ce în ce mai mult în viața noastră. Mii de noi aplicații au apărut în ultimele luni, unele generând răspunsuri text, imagini, altele, muzică, ecuații. Copiii sunt doritori să experimenteze. Profesorii sunt curioși cum să îi captiveze mai bine pe elevii lor. Tinerii trebuie să fie pregătiți pentru meseriile viitorului.

În acest context, Kidibot, prin Clubul Kidibot AI, motivează, îndrumă și le direcționează tuturor energia, astfel încât rata de adoptare a acestor unelte noi să crească și ei să aibă un avantaj concurențial pe termen lung.

Cum se va desfășura proiectul: periodic, Kidibot va trimite pe email membrilor din club o provocare ce implică utilizarea unor unelte de Inteligență Artificială. Separat, vor fi puse la dispoziția participanților micro-cursuri, astfel încât să știe cum să rezolve provocarea.

La finalul fiecărei provocări, participanții primesc feedback.

De asemenea, vor exista întâlniri online cu membrii clubului, prin care să-și împărtășească creațiile și să pună întrebări.

Exemple de provocări periodice:

  • Creați un meme haios, folosind tool-ul imgflip.com, în limba română
  • Creați o poveste de benzi desenate cu personaje din basmele românești, folosind MidJourney
  • Publicați propria carte în limba română în AMAZON KDP sau Google Play. Astfel, copiii se vor putea lăuda că sunt autori de cărți.

Participarea la Clubul Kidibot AI este gratuită.

Înscrieri la Clubul Kidibot AI se fac aici: https://www.kidibot.md/clubul-kidibot-ai/

Proiectul ”Clubul Kidibot Al – Folosim Inteligența Artificială să învățăm Limba română” este finanțat de Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova.

Conținutul acestui site nu reprezintă poziția oficială a Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova.

Cursuri practice gratuite pentru copii, părinți și profesori, prin ”Clubul Kidibot AI – folosim Inteligența Artificială să învățăm limba română”

Începând cu luna August 2023, pe Platforma Educațională Kidibot.md, copiii, profesorii și părinții din Republica Moldova pot participa gratuit la Clubul Kidibot AI pentru a învăța să utilizeze diverse aplicații ce conțin Inteligență Artificială. Proiectul este finanțat de Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova (DRRM) din cadrul Guvernului României.

Inteligența Artificială este prezentă din ce în ce mai mult în viața noastră. Mii de noi aplicații au apărut în ultimele luni, unele generând răspunsuri text, imagini, altele, muzică, ecuații. Copiii sunt doritori să experimenteze. Profesorii sunt curioși cum să îi captiveze mai bine pe elevii lor. Tinerii trebuie să fie pregătiți pentru meseriile viitorului.

În acest context, Kidibot, prin Clubul Kidibot AI, motivează, îndrumă și le direcționează tuturor energia, astfel încât rata de adoptare a acestor unelte noi să crească și ei să aibă un avantaj concurențial pe termen lung.

Cum se va desfășura proiectul: periodic, Kidibot va trimite pe email membrilor din club o provocare ce implică utilizarea unor unelte de Inteligență Artificială. Separat, vor fi puse la dispoziția participanților micro-cursuri, astfel încât să știe cum să rezolve provocarea.

La finalul fiecărei provocări, participanții primesc feedback.

De asemenea, vor exista întâlniri online cu membrii clubului, prin care să-și împărtășească creațiile și să pună întrebări.

Exemple de provocări periodice:

•          Creați un meme haios, folosind tool-ul imgflip.com, în limba română

•          Creați o poveste de benzi desenate cu personaje din basmele românești, folosind MidJourney

•          Publicați propria carte în limba română în AMAZON KDP sau Google Play. Astfel, copiii se vor putea lăuda că sunt autori de cărți.

Participarea la Clubul Kidibot AI este gratuită. 

Înscrieri la Clubul Kidibot AI se fac aici:

Proiectul ”Clubul Kidibot Al – Folosim Inteligența Artificială să învățăm Limba română” este finanțat de Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova. Conținutul acestui site nu reprezintă poziția oficială a Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova.

The post Cursuri practice gratuite pentru copii, părinți și profesori, prin ”Clubul Kidibot AI – folosim Inteligența Artificială să învățăm limba română” appeared first on Comunitatea Kidiboților.

Este Tabăra de Vara Educațională Atlantykron o Societate Utopică a Cunoașterii?

Am o întrebare pentru tine. Unde pot găsi în România un eveniment în care să văd efervescența ideilor din știință, para-știință, business, macro-economie, dinamică puterilor, filosofie și multe altele? Unde sute de oameni relaxați, experți în domeniile lor de activitate, își alocă timp și energie pentru a transferă cunoștințe? Fără încrâncenare, fără stres, fără să-i intereseze să primească ceva la schimb?

În antichitate, societatea a evoluat enorm datorită unor tehnici de învățare deosebite. Profesorii, laolaltă cu discipolii, aflați în agora, pe pajiști serene sau în temple ale cunoașterii, creau o atmosfera incredibilă de împărtășire și descoperire.

Egalitatea era asigurată de respectul reciproc, fiecare profesor era pe rând ba profesor ba învățăcel. În acest mediu sigur schimbul de idei și concepte era garantat. Matematică, științele, filosofia, oratoria – toate au avut o creștere fulminantă în acei ani.

În România există de 34 ani un eveniment care se bazează pe acest sistem. Se numește Atlantykron (tabăra de științe pentru tineret) și se desfășoară timp de o săptămână pe Insula Inelul de Piatră, Capidava, Topalu, aflată la 23 km nord de Cernavodă, pe Dunăre.

Dar ce se întâmplă efectiv aici?

Aproximativ 3-400 de oameni, români, americani, australieni, israelieni și alte nații își pun corturile pe insula Atlantykron, la adăpost de caniculă printre arborii seculari.

De dimineață, de la ora 8 AM până târziu în noapte, la focuri de tabăra pe stâncile de calcar de pe malul Dunării se dezbat concepte și idei din toate domeniile.

Există și o structura a programului.

–        Sunt 2 conferințe pe zi (de la ora 11 – 13 și de la 17-19) unde vin invitați cu greutate (astronauți, membrii în diverse Academii, profesori, arhitecți, experți în crearea de țări, contra-amirali, exploratori, autori SF, etc.).

–        Sunt 30 de cursuri și activități: de la Raspery Pi la Supraviețuire/Bushcraft, de la robotică si primul ajutor la crearea de dreamcathere, de la yoga și meditație la mers cu kayakul, de la comunicare si radio-amatorism la gamification și printare 3D, de la educație financiară până la psihologie, de la fotografie în natură până la prinderea și inelarea păsărilor, de la călătorii fantasy și caligrafie până la concursuri de bancuri (bune și proaste).

–        Seară, de la 21 la 23 avem tot felul de activați WOW, de la intrat în direct cu NASA până la discutat cu ingineri de la James Webb telescop, de la concerte ținute adhoc de participanții la tabăra (soprana Diana Pap, Ana Creangă, Andi D, formația “Sigur că da”)

–        Noaptea, tinerii joacă Mafia la cantină, se uita la stele si planete cu telescoapele instalate de Urania sau discuta filosofie la focul de tabăra, unde regulă este că trebuie să aduci măcar un lemn că bilet de intrare.

Între aceste evenimente, peste tot pe insula se văd grupuri-grupuri de oameni care se opresc și discuta cu pasiune despre tot felul de subiecte. De la metalurgie la mecanică cuantică, de la sisteme umane de organizare până la concepte SF (am menționat că în fiecare an sunt lansări de cărți SF? – Pavcon, Nemira, si altele…). Astfel, o deplasare de la scenă până la cantină a unui invitat cu greutate poate să dureze lejer 3 ore pentru o distanță de aprox 100 m. De exemplu, domnul profesor Florin Munteanu, pasionat în științele complexității cred că deține recordul în acest sens, fiind pregătit să dezbată ore întregi subiecte pe care mintea umană normală cu greu le poate cuprinde.

Anul acesta am avut ziua energiei verzi, cu invitați din domeniu fotovoltaicelor (Carpat Energy), ziua energiei nucleare (invitat NuclearElectrica), ziua AI (cu invitați de marca precum scriitorul Hugo de Garis), ziua comunicării, etc..

Am avut numeroase concursuri cu premii, de la găsit soluții grele la problemele actuale, precum reciclarea panourilor fotovoltaice, până la concursul de bancuri

Relu Nica (fost salvamontist, fost cabanier) ne-a învățat bazele supraviețuirii în situații de urgență în natură (batoning, creare adăpost, interacțiunea cu urșii, …)

Este așa de bine să ai o pauză de la lumea reală și să fii între oameni pozitivi, care interacționează frumos, și care sunt fascinați de corola de minuni a lumii.

Nu știu alții cum sunt, dar eu nu prea am multe ocazii în decursul unui an de conversații “intellectually challenging” susținute. Aici, pe insula Atlantykron, timp de o săptămâna simt că îmi explodează capul de calitatea și cantitatea discuțiilor.

Inițial, mă gândeam să clasific Atlantykron drept o societate utopică, unde oameni diverși, în picioarele goale sau sandale, la umbră copacilor și în apă Dunării reușesc să creeze un sistem de schimb de informații și cunoștințe primordiale, care ne inspiră pe toți să devenim oameni mai buni. Fără răutăți, fără droguri, fără limbaj vulgar, fără manele, fără să-și deranjeze aproapele (prea mult). Dar, am realizat, că nu este o societate utopică. Dimpotrivă, este o societate perfect posibilă.

Ar trebui să avem astfel de insule Atlantykron peste tot în România, care să atragă oamenii care își doresc ceva mai mult de la viață. Oameni care își doresc să ofere cunoștințe, să împărtășească cu alții înțelepciunea acumulată. O rețea de minți diverse, pasionate de cunoaștere.

Și așa cum zicea Alexandru Mironov, unul dintre stâlpii Atlanykron-ului, poate în viitor, insula se va înalta că o nava spațială, să poată să ajungă departe. Cine știe, poate că echipa Știință&Tehnică va fi cea care va monta motoarele anti-gravitaționale J

Atlantykron 2023 s-a încheiat, așteptăm cu nerăbdare Atlantykron 2024. O săptămâna WOW din cele 52 de săptămâni, care îți da o satisfacție mai mare decât cel mai luxos hotel din lume. O săptămâna în natură, cu cântec de păsărele, țânțari simpatici 2 ore/zi, șuierat de vânt, curgerea lînă a Dunării și sute de creiere conectate între ele că într-un Nexux uriaș.

Aceasta tabără nu ar fi posibilă fără implicarea numeroșilor parteneri, care fiecare iși aduce aportul cum poate. De exemplu, Direcția Silvica Constanța (proprietarea insulii ne lasă să organizăm acest eveniment annual aici). Agentia Națională de Îmbunătățiri Funciare ne ajută cu 2-3 bac-uri în fiecare an, care sunt trase lângă mal. STS-ul ne asigură conectarea la internet. Primăria Cernavodă se implică și ea în organizare. Companii private, precum Dyomedica Ploiești, UTI, K2, Nuclearelectrica oferă resurse bănești. Asociația pentru Tineret și Evoluție susține financiare un superb foc de artificii la începutul taberei. Benq a dat proiectoare. Civitas asigura liniștea pe insulă. Zaka AI, CryptoData, Tolrem Automation and Control, fiecare ajută cum poate. Nu de alta, dar fiecare utopie trebuie să fie susținută cu resurse astfel încât să permită participanților să se concentreze pe activitatea lor principală, care generează cea mai mare plusvaloare.

Dacă vrei să participi și tu această societate utopică, ideală pentru dezvoltarea armonioasă a României, te invităm la următoarea ediție, din 2024. Sau, cum spunem noi, participanții de pe insulă, ”ne vedem mâine”.

PS. Cateva poze cam nereusite. De obicei nu stateam cu telefonul dupa mine, asa ca 99% din actiune nu am prins-o. Am facut aprox 30 de poze toata tabara Asa e cand vrei sa fii relaxat.

The post Este Tabăra de Vara Educațională Atlantykron o Societate Utopică a Cunoașterii? appeared first on Comunitatea Kidiboților.

Vom ajuta comuna Osica de Sus din județul Olt să devină Prima Localitate Creativă A.I. din România

Comunicat de Presă

Data: 01.04.2023

Vom ajuta comuna Osica de Sus din județul Olt să devină Prima Localitate Creativă A.I. din România

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”

În perioada 1 aprilie 2023 – 30 iunie 2024, în comuna Osica de Sus, din județul Olt se vor desfăsura o serie de evenimente educaționale.

Astfel, Asociația StartEvo va instrui minim 30 de copii din localitate să lucreze cu unelte folosind inteligența artificială și să genereze minim 100 de opere de artă vizuale.

Aceste opere vor fi încarcate pe o platforma software, www.kidibot.ro/osica-de-sus, dezvoltată special pentru această ocazie.

Obiectivele generale sunt:

– Reducerea decalajului de acces la cultură între zona rurala Osica de Sus și zonele urbane mari
– Motivarea și sprijinirea autorităților locale din Osica de Sus pentru finanțarea proiectelor culturale

 

Obiective specifice sunt:

– Crearea unui grup tinta de minim 30 de tineri CREATORI de ARTA prin Artificial Intelligence, pe care sa ii invatam tehnologii AI utilizate in cultura

– CREATORII DE ARTA sa dezvolte si publice online 100 de opere de arta virtuale geolocalizate prin comuna, accesibile prin intermediul Platformei non-stop, 24/7

– Eveniment lansare SCI-FI FEST, prin care locuitorii comunei si turisti sunt invitati sa vina si sa experimenteze operele de arta create, precum si cei interesati sa invete ce trebuie sa faca astfel incat sa devina si ei, la randul lor, CREATORI. Astfel, Osica de Sus va deveni PRIMA COMUNA CREATIVA AI DIN ROMANIA.

– Permanentizarea proiectului in maxim 3 luni, pentru functionarea pe termen nelimitat si cresterea portofoliului de opere de arta din comuna prin atragerea in randul CREATORILOR DE ARTA pe turisti si alti locuitori.

Valoarea totală a proiectului, inclusiv finanțarea: 222,223 lei, din care 200,000 lei finanțare PNRR

Proiect finanțat în cadrul Investiției I5, C11 din Planul Național de Redresare și Reziliență.

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

PNRR: FONDURI PENTRU ROMÂNIA MODERNĂ ȘI REFORMATĂ!

https://mfe.gov.ro/pnrr/

https://www.facebook.com/PNRROficial/

 

Numele proiectului de reformă: Nr Contract PNRR  NR. 63/PNRR/31.03.2023 Din componenta I5-1 /I5-2

Numele beneficiarului: Asociația StartEvo

Obiectivele proiectului:

Codul proiectului:141

Pentru mai multe informații despre proiect, vă rugăm să-l contactați pe Constantin Ferșeta, Vice-Președinte Asociația StartEvo, 0770.745.585

Peste 20.000 de copii din Republica Moldova au învățat prin joacă pe Kidibot.md în limba română

Pe platforma educațională Kidibot.md s-a desfășurat, în perioada septembrie-noiembrie 2022, proiectul ”Super Kidibot – Învățăm prin joacă în limba română”, proiect realizat cu sprijinul Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova.

Peste 20 000 de elevi la școli din Republica Moldova au participat la o serie de cursuri în timpul cărora au învătat cum să se reacționeze în situații excepționale (cutremure, inundații), despre cybersecurity și pericolele online, precum și cum să negocieze sau să vorbească în public.

Cei care au parcurs cu succes cursurile numite misiuni Kidibot au câștigat criptomonede Kidibot, cu ajutorul cărora au putut obține de pe site diverse premii precum: eBook-uri în limba română, cursuri, telefoane, boxe wireless Sony.

Proiectul, realizat cu sprijinul Guvernului României prin Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova, s-a adresat copiilor cu vârsta de minim 8 ani din Republica Moldova, profesorilor și părinților lor.

Cursurile au fost gratuite și special concepute pentru copii, astfel încât să le parcurgă ușor și să fie motivați să învețe lucruri noi.

În paralel cu misiunile Kidibot, s-au desfășurat 12 conferințe Super-Kidibot pe platforma Zoom la care au participat simultan până la 1 600 de copii și cadre didactice.

Misiunile Kidibot pot fi accesate la acest link: https://www.kidibot.md/misiuni.

Conţinutul acestui material nu reprezintă poziţia oficială a Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova.

 

Despre Kidibot

Platforma Educațională Kidibot este deja prezentă în mai multe țări: România (în 68% din școli), Statele Unite ale Americii (2000+ școli), Canada, Italia, UK.

Obiectivul principal al Kidibot.MD este să ajute copiii de gimnaziu să-și dorească să învețe, să citească mai mult și să facă mai multe fapte bune prin joacă.

Copiii își pot crea conturi gratuite pe www.kidibot.md specificând școala/localitatea unde învață, urmând să răspundă la peste 12,000 chestionare, dovedind că au citit lecturi în limba română, precum ”Domnul Trandafir” sau ”Harap-Alb”, că au lucrat la matematică, la științe, la educație financiară și multe altele materii curiculare și extra-curriculare.

Astfel, ei sunt captivați într-o lume de poveste, cu extratereștri haioși și copii deștepți, unde învață prin joacă, în echipă, printr-un set de 20 de motivații diferite, precum presiune social pozitivă, disonanță cognitivă, patriotism local, inspirație de la personalități, etc..

Profesorii din Republica Moldova vor beneficia, de asemenea, de această platformă educațională, având ajutor la predarea la clasele lor, posibilitatea să creeze bătălii de antrenament (în loc de teme), să câștige diplome și certificate.

Accesul pe platforma www.kidibot.md este gratuit.

Despre DRRM

Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova (DRRM) este o instituție din cadrul Guvernului României, în coordonarea directă a prim-ministrului, care promovează identitatea și valorile românești în Republica Moldova. Activitatea DRRM vine în sprijinul cetățenilor de peste Prut, atât prin sesiuni de finanțare a unor proiecte, cât și prin acțiuni proprii.

 

Cum a fost la IHR Kidibot IT Treasure Hunt

Ieri, 09 octombrie 2022, in Bucuresti a fost o zi perfecta. Soare, oameni zambitori pe strada, maratonisti, inghetata, familii zambitoare, pasarelele cantau… Foarte frumos.

Dar ce faceau oare 100 de elevi de la Scoala Gimnaziala Ion Heliade Radulescu? Alergau razand cu gura pana la urechi, in echipe (clase/aliante), dintr-o sala de clasa in alta, sa-si dovedeasca abilitatile de IT-isti in cadrul evenimentului educational “IHR Kidibot IT Treasure Hunt“.

O echipa entuziasta.

Robotica, programare SCRATCH, gandire algoritmica, criptomonede, asamblare calculatoare, schimbare cartus toner la imprimanta, etc, etc…

Poza de la final, cu o parte dintre copii, cei pe care am reusit sa ii strangem. Restul erau pe la Robotica, Minecraft, etc, etc..

Au participat elevi de la pregatitoare, fara dinti in gura si ciuf tip palmier, pana la copii de clasa a VIII-a, care faceau o pauza de la invatatul pentru Evaluarea Nationala. Copii destepti si proactivi, cu care iti face placere sa interactionezi.

La un moment a venit si Ministrul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii, domnul Sebastian Burduja, in calitate privata, de fost elev al scolii.

Cum ziceam, concurentii, impartiti pe echipe au alergat cu gura pana la urechi sa rezolve contra cronometru 16 probe de IT + 2 probe secrete.

In prealabil, in ultimele 2 saptamani am avut 4 ore de sedinte Zoom de pregatire, unde am avut si 71 participanti simultan.

Obiectivele actiunii:

  • Sa intarim spiritul de echipa in interiorul claselor participante. Unirea face puterea.
  • Copiii sa invete o gramada de lucruri noi, foarte interesante si utile: criptare/decriptare, cybersecurity, programare Scratch, asamblarea unui calculator, schimbarea unui cartus de imprimanta, ecologie, criptomonede si multe altele (vedeti mai jos)
  • Distractie (mai precis educatie prin joaca)

Locul de desfasurare: Scoala Gimnaziala Ion Heliade Radulescu din Bucuresti, de pe Kisseleff, langa Muzeul Taranului Roman.

Participantii la eveniment

  • Concurentii: 98 de copii de la Scoala Gimnaziala Ion Heliade Radulescu, Bucuresti.
    • 30 de la pregatitoare pana in clasa a IV-a, impartiti in 3 aliante: Alianta Rosie, Alianta Albastra si Alianta Verde
    • 68 copii de gimnaziu, impartiti pe clasele lor
  • Coordonatori de echipe (parinti/frati mai mari): 16
  • Coordonatori de probe in salile de clasa, curtea scolii (parinti si tineri voluntari): 18
  • Voluntari parinti/frati mai mari
  • Mamica (plus burtica) – coordonator bufet
  • 12 parinti care au s-au implicat in actiune si au donat de mancare si lichide. O mamica a venit cu multe kilograme de banane, alta cu mere, alte mamici au venit cu saratele, biscuitei, covrigei, ciocolatele, un copil de clasa a VIII-a a cumparat acadele si bomboane, un tatic a adus multe baxuri de apa la 0.5L, coordonatoarea la una dintre probe i-a recompensat pe elevi cu jeleuri la metru. Dupa finalizarea evenimentului, o alta mamica a cumparat 10 pizze pentru coordonatorii de proiect si alti parinti si-au scos fiecare echipa lor la socializare la pizza/joaca in parc. Ne-am organizat foarte frumos. Jos palaria.
  • Ministrul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii, domnul Sebastian Burduja, in calitate privata, de fost elev al scolii
  • Domnul Dragos Roibu – Antreprenor, fost elev al scolii
  • Domnul Daniel-Constantin Ciungu – Presedintele de Sedinta al Consiliului Local Sector 1
  • si doi caini frumosi, dar ei au venit doar la final, la premiere.

Cine au fost gazdele:

  • Scoala Gimnaziala Ion Heliade Radulescu, prin doamnele director Daniela Dragomir si Steluta Vlad, domnul profesor de TIC Arthur Ciubotaru, doamna profesoara de engleza Mariana Craciun (in calitate de voluntar coordonator echipa a VIII-a C), dar si cu sprijinul domnului Sandu din partea personalului administrativ si a doamnei Lucica de la paza.
  • Asociatia Parintilor “Scoala Gimnaziala Ion Heliade Radulescu” – implicare masiva, de la comunicare pana la premii (Miruna Sofonea, Radu Herinean si multi altii)
  • FNAP (Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti) Sector 1, prin domnul Dan Tita, in tripla calitate

Cine ne-au fost parteneri la eveniment:

  • Asociatia Techsoup, prin programul Meet&Code, sponsorizat de compania SAP – care ne-au ajutat cu 300 euro cash + promovare la nivel european. Intai ne-a venit idea, am aplicat la ei, lor le-a placut proiectul si ne-au sponsorizat.
  • Compania japoneza Brother – ne-a ajutat cu o imprimanta performanta laser monocrom + cartuse de toner + 2 voluntari (tata si fiu), care au gestionat proba. Nu mai spun de premii (casti wireless si pixuri). Tot ei ne-au invatat cum sa reciclam tonnerele (hint: le trimitem lor, prin posta, si platesc ei transportul).
  • Editura Nomina si Asociatia Inteligent – ne-au ajutat cu multe carti frumoase si pungi de cadou, astfel incat toti copiii sa primeasca ceva
  • Carturesti – ne-au ajutat cu premii Kendame si spinnere
  • Mega Image (partener strategic) – ne-au sustinut sa dezvoltam aplicatia mobila Kidibot prin care copiii pot scana codurile de bare de pe ambalajele de NON-PLASTIC si castiga criptomonede Kidibot, pe care le pot preschimba in premii precum telefoane, boxe Sony, eBook-uri, micro-cursuri, jocuri Lego, etc
  • MindBlower.ro – care ne-au ajutat cu premii (sosete colorate superbe pentru voluntari, masute de laptop, harti razuibile ale Romaniei)
  • Compania Quantos, care ne-au printat stickere cu I LOVE PROGRAMMING
  • Neuromotrica, prin Pierre de Hillerin, organizator proba + ne-au invatat ca puterea noastra vine din interior, prin auto-control
  • Editura Niculescu – ne-au ajutat cu premii carti, in special pentru castigatorii din clasele mai mari
  • TITANS – Echipa de robotica a Colegiului National “Gheorghe Lazar” Bucuresti (care au sustinut proba din holul de la etaj)
  • Monica Musca – First PR
  • (sper ca nu am uitat pe nimeni:))
Ce au primit voluntarii

Probelele

Am stat, ne-am gandit si am inventat 16 probe + 2 probe secrete, ascunse prin locurile publice din scoala + curtea scolii. Foarte diferite intre ele, utile pe un ecart urias de varsta.

Aproape toate probele implicau cronometrare. Asta inseamna ca cei mai rapizi au fost cei mai bine pozitionati. Fiecare secunda inseamna un punct.

Topul claselor s-a calculat adunand punctele obtinute.

Asadar, cine care CELE MAI PUTINE puncte castiga. 🙂

Copiii au concurat pe 3 grupe de varsta:

  • micii IT-isti (cele 3 aliante. Alianta Rosie, Alianta Verde si Alianta Albastra)
  • juniorii (clasele a V-a si a VI-a). Fiecare clasa = o echipa
  • seniorii (clasele VII-a si a VIII-a). Fiecare clasa o echipa.

Sala 1 – SCHIMBAREA UNUI CARTUS CU TONER INTR-O IMPRIMANTA (proba sustinuta de catre BROTHER ROMANIA)

Copiii au trebuit sa scoata CU ATENTIE un cartus golit dintr-o imprimanta laser monocolor si sa il inlocuiasca cu alt cartus plin. Plus ECHIPA trebuie sa raspunda corect la un quiz referitor la cum trebuie procedat cu cartusul golit.

Foarte tare Matei, coordonatorul probei, un pusti de 11 ani. A prins rapid ce are de facut si a dus la bun sfarsit jurizarea probei.

 

 

Si poza cu domnul Ministru.

Sala 2 – SNIPER HANDS

Fiecare echipa desemneaza 1 sau maxim 2 reprezentanti care au cel mai mare autocontrol asupra propriului corp. Ei vor trebui ca timp de 1 minut sa apese cu presiune constanta pe un senzor. Hai sa vedem cui ii tremura mainile si cui nu. Sectiune sustinuta de Neuromotrica

Fiecare prestatie va primi un scor. Scorul se transforma in puncte prin formula (10-scor)x100. Cu cat ai maini mai ferme, cu atat vei obtine un punctaj mai bun.

Pierre.

Au inceput timid, dar mai apoi elevii s-au descurcat super bine prin autocontrol, la provocarea lui Pierre de Hillerin, asistat de Iulia.

Sala 3 – CASA IN MINECRAFT

Fiecare echipa trebuie sa construiasca o casa in Minecraft pe calculator care sa indeplineasca anumite cerinte, folosind toate elementele existente din Hotbar.

Elemente obligatorii: Usa + Pat + Crafting Table + Chest + Furnance + Fereastra + acoperis + pereti.

Fiecare secunda = 1 punct

 

 

Sala 4 – CRIPTARE/DECRIPTARE

Aceasta proba are 2 componente.

Componenta 1 – Fiecare echipa a trebuit sa cripteze o propozitie simpla, gen “ANA ARE MERE.” cu cifrul lui Cezar.
De ex. Daca Cifrul este +2. A +2 devine C, B + 2 devine D, etc…

Componenta 2 – Fiecarei echipe i se da un text codat gen “RKUKRC NXK UVGHCP OCPAPEC DQDKVG OQY.” cu cheia lui Cezar care poate fi +1, +2 sau +3. Copiii trebuie sa gaseasca cat mai repede care a fost mesajul initial. Deci vor trebui sa lucreze in echipa sa identifice cheia corecta si sa decodeze textul.

 

Sala 5 – TABLA SMART

Copiii au trebuit sa porneasca tabla smart dintr-o sala, ca sa dovedesca ca sunt sprijin pentru profesori.

Copiii se aseaza in banci. Cronometrul porneste. Trebuie sa deschida calculatorul si tabla smart. Proba se termina cand cineva din echipa scrie intr-un document pe ecranul tablei smart “GATA”. Poate sa fie orice fel de document (.txt, .docx, .xls, etc, etc)

Evident ca le-am facut misiunea mai grea, scotand calculatorul din priza, scotand cablurile din spatele calculatorului (mouse, tastatura, etc), ei trebuind sa se prinda de ce nu merge :). Evil!

S-au prins ca sunt scoase cablurile 🙂

Sala 6 – PRIVACY ONLINE SI CYBERBULLYING

Aratam o fotografie cu o fata care isi face selfie si pe care o pune pe internet. Concurentii trebuie sa identifice 3 probleme la acea poza, probleme care ii pot dauna respectivei fete foarte mult.

Deasemenea, echipa trebuie sa identifice 3 situatii de cyberbullying posibile. Proba contra cronometru.

Supraveghetorul porneste cronometrul cand echipa ridica foaia cu cerinte.

Echipa trebuie sa SCRIE old-school pe hartie cu pix/stilou/creion/… minim 3 raspunsuri corecte la fiecare intrebare.

 

 

Sala 7 – PROBA DE GANDIRE CREATIVA

Fiecare secunda = 1 punct

Le-am dat copiilor 3 jocuri de IQ pe care sa le faca, dificultate medie. Luam cel mai bun rezultat.

 

Sala 8 – PROGRAMARE SCRATCH

Avem o plansa cu obstacole. Avem o pisica si trebuie sa navigheze din punctul A in punctul B, fara sa atinga obstacolele. Echipa va selecta un reprezentant care va sta la calculator, restul ii pot da sfaturi.

 

Sala 9 – MICROSOFT WORD

Copiilor li se da un text chior in notepad + o imagine cu o pisica haioasa care trebuie formatat conform modelului.

Trebuie sa il ia cu copy-paste, sa il puna intr-un document word si sa il formateze. Centrare, Bolduire, Colorare, impartire pe paragrafe, etc…. Plus poza 🙂 Exemplu:

 

Sala 10 – IMPERSONATION

Intai le-am aratat un filmulet inspaimantator cu copii care vorbesc cu alte persoane online, crezand ca sunt tot copii, dar descopera cu stupoare ca sunt adulti posibil rau intentionati (7 minute). Trebuie sa ghiceasca din 5 cazuri cine este omul rau.

Toata echipa primeste o SINGURA foaie cu variante si trebuie sa discute intre ei, sa aleaga singura varianta corecta.

 

 

Hol Parter – Sub Cancelarie – ASAMBLAREA UNUI CALCULATOR DESKTOP

Fiecare echipa va avea un calculator dezasamblat, in care va trebui sa monteze 2 placute de RAM, o placa video si un Hard-Disk (conectat la curent si la date).

Cronometrul este pornit de supraveghetor. Atunci echipa are dreptul sa se apuce de treaba. Cronometrul este inchis atunci cand toate componentele sunt instalate corespunzator.

In Curtea din fata Scolii – Obtine CRIPTOMONEDE din ambalaje Non-Plastic

Copiii vor trebui sa-si instaleze aplicatia Kidibot pe telefon, sa scaneze 5 produse care au ambalaj de NON-PLASTIC care sunt afisate pe masa (adica sticla, metal, hartie, carton) + fiecare membru al echipei trebuie sa raspunda la un mic quiz despre pericolele ambalajelor de plastic.

Pentru fiecare scanare corecta, copiii vor primi criptomonede Kidibot, pe care ulterior evenimentului le pot transforma in premii aici: www.kidibot.ro/shop (telefoane, ebook-uri, jocuri Lego, boxe wireless Sony, etc.).

Cronometrul porneste cand da supraveghetorul startul. Copilul/copiii participanti se apropie cu telefonul/telefoanele de masa (aka Magazin), pe care se gasesc mai multe tipuri de ambalaje alimentare, care se gasesc in comert. Cu aplicatia mobila Kidibot, selecteaza SCAN si vor scana codurile de bare tiparite pe ambalajele respective. Cand echipa ajunge la 5 scanari CORECTE, supraveghetorul le va da un quiz, sa raspunda corect.

 

 

La Cancelarie – TELEFONUL SPION

Este un telefon pe masa (Android). Taskul echipei este sa identifice minim 5 aplicatii din telefon care pot sa te spioneze uitandu-se in setarile telefonului si vazand ce permisiuni sunt alocate.

Cronometrul porneste cand echipa primeste telefonul in standby.

Echipa trebuie sa mearga la SETARI, la APLICATII, si sa identifice minim 5 aplicatii care pot sa te spioneze. Cineva din echipa trebuie sa SCRIE old-school raspunsurile pe o hartie, in forma urmatoare:

Numele Aplicatiei (Ex: Facebook) – Permisiunea data in telefon (acces la microfon, acces la locatie permanent, acces la …)

Sala 11 – HOTUL

Imagineaza-ti ca un hot vrea sa fure de la familia Ionescu. Cum poate afla unde locuieste si cand sunt Ionestii plecati de acasa, ca sa dea lovitura? Ajuta-ne sa ii aparam pe Ionesti!

Echipa trebuie sa scrie ideile pe o foaie de hartie. Fiecare idee scade 300 puncte din 2400. Deci, daca echipa vine cu 5 idei, pleaca mai departe cu 2400 – 1500 = 900 puncte. Daca nu vine cu nici o idee, pleaca mai departe cu 2400 puncte. Daca vine cu mai mult de 8 idei, pleaca cu zero puncte.

Aceasta proba NU e cu cronometru. Trebuie doar sa va incadrati in maxim 10 minute, cat e durata unei probe!

Sala 12 – QUIZ TOOL-URI HACKER

Ce este Phishingul

Ce este un Backdoor

Ce este social engineering

Ce este DOS attack

Ce este un worm

Ce este Ransomware

Ce este un Keylogger

Hol etaj 1 – ROBOTICA cu TITANS (Echipa de Robotica a Colegiul National “Gheorghe Lazar”)

Proba Secreta 1 – 16 Regine

Copiii trebuiau sa pozitioneze pe o tabla de sah 16 regine astfel incat sa nu se poata lua intre ele. Evident, aveau maxim 10 minute la dispozitie.

Extra bonus, sa pozitioneze 16 pioni astfel incat sa nu se ia intre ei. Asta a fost usoara.

Proba Secreta 2 – Borcanul cu extraterestrii

Pe undeva prin scoala, nu spunem pe unde (nr – sub scara principala) era un borcan haios, plin cu instructiuni. Cine gasea borcanul, isi lua o misiune pentru echipa lui, dupa care il punea la loc.

Misiunea a fost foarte ticaloasa, in sensul in care doar 3 echipe au reusit sa vina cu o solutie la aceasta proba, desi toti au gasit borcanul, dupa ce au rascolit toata scoala, inclusiv prin cosurile de gunoi 🙂

Ca sa va punem si voua creierii pe moate, va dam pe scurt misiunea aici.

Detalii amuzante

  • Alti copii s-au dus la Altex sa testeze la raft cum se schimba tonnerul la imprimante Brother, sa fie pregatiti pentru proba
  • Unii copii si-au convins parintii sa-si dezasambleze desktopurile si sa le reasambleze la loc, sa vada ei cum se monteaza RAM-ul, placa video, Hard-Diskul
  • O piscoata de clasa a III-a s-a descurcat excelent la Word. Pur si simplu s-a antrenat cu mamica ei inainte.
  • Am avut un copil-energie de pregatitoare, foarte destept, care i-a scos peri albi coordonatoarei de echipa, ca alerga in toate directiile
  • Evident, toate echipele si-au rugat parintii sa-I lase sa se antreneze la a-si crea o casa in Minecraft. Asta e o proba la care toata lumea s-a descurcat. Recordul probei a fost de 40 secunde! Hmmm, cineva petrece cam prea mult timp pe Minecraft!

Evident, au fost si muuulte premii.

Iar aici suntem noi, fondatorii Kidibot, la finalul zilei, cand toata lumea a plecat si am putut sa iesim din scoala. Chiar in acea zi sarbatoream 18 ani (sau ceva de genul) de la casatoria noastra. Ne-a placut la nebunie aceasta aniversare. 🙂

Poza e facuta de Miruna Sofonea, cel de-al treilea organizator principal :). Multumim!

Daca v-a placut ce am facut si doriti sa facem asa ceva si in alte scoli, va rugam sa ne contactati.

Cautam companii sponsori, cautam parinti implicati, cautam oameni de bine. Doar impreuna putem sa imbunatatim educatia copiilor din aceasta tara.

Si acum, … pozele!

 

Brother este noul partener al Asociatiei StartEvo

Suntem onorati sa putem anunta un nou partener al Asociatiei StartEvo: compania japoneza Brother, prin reprezentanta ei in Romania, Brother CEE – Romania.


Primul proiect la care ne sustin este KIDIBOT IT TREASURE HUNT, care se va desfasura pe 8-9 Octombrie la Scoala Gimnaziala Ion Heliade Radulescu din Bucuresti.

Copiii din IHR vor demonstra ca stiu sa schimbe un cartus cu toner la imprimanta. Deasemenea, ei vor invata ce sa faca cu cartusele golite, astfel incat ele sa nu ajunga in natura. Hint: Brother Romania are un program prin care aduna toate cartusele de la imprimantele sale in mod gratuit. Detalii aici: https://www.brother.ro/recycling/toner-recycling-landing

Le multumim pentru sustinere si pentru obiectivele lor sa faca lumea un loc mai bun. Doar daca ne unim fortele, noi, cei care dorim sa facem lucruri bune in directia educatiei, vom putea sa avem o eficienta mai mare!

Super Kidibot – Învățăm prin joacă în limba română – un nou proiect desfășurat în Republica Moldova

Începând din luna iunie 2022, cu sprijinul Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova, Kidibot (prin Asociația StartEvo), va implementa un nou proiect ”Super Kidibot-Învățăm prin joacă în limba română„ pe kidibot.md (conținutul acestui site nu reprezintă poziția oficială a Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova)

Super Kidibot – Învățăm prin joacă în limba română

 

Obiectivul General este să îi ajutăm pe copiii din MOLDOVA să învețe mai multe lucruri foarte utile în limba română, pentru pastrarea si afirmarea identitatii lingvistice.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • Atragerea a minim 500 de copii din Republica Moldova care sa participe la cursurile KIDIBOT sincrone si asincrone in limba romana!
  • Cresterea REZILIENTEI copiilor si adultilor din R Moldova prin acest cursuri practice, utile si perfect adaptate la vremurile tulburi in care traim (prim ajutor, cybersecurity, ce sa facem in caz de urgenta, cum sa micsoram riscurile, cum sa micsoram costurile pentru familiile noastre, etc)
  • dezvoltarea competenţelor de comunicare în limba română a copiilor și tinerilor care trăiesc în MOLDOVA, îmbogățirea vocabularului în limba maternă;
  • creșterea interesul elevilor pentru studiul disciplinelor din domeniile ştiinţă şi tehnologie, permiţându-le  să  obţină  o  mai  bună  înţelegere  a perspectivelor lor viitoare de carieră;
  • dezvoltarea identității vocaționale și orientării tinerilor pentru carieră în domeniul STEM, descoperirea noilor talente în domeniu și atragerea acestora în țară;
  • creșterea spiritului comunitar, a gradului de coeziune și omogenitate a comunitatii din MOLDOVA îndeosebi pentru promovarea culturii, păstrarea tradițiilor și a identităţii române;
  • întărirea legăturilor dintre România şi MOLDOVA.

 

Dupa finalizarea proiectului, functionalitatile platformei Kidibot vor ramane la dispozitia copiilor romani din MOLDOVA pe termen nelimitat.

Proiectul nostru va consta in activitati educationale prin joaca pentru copiii din Moldova, profesorii si parintii lor, in continuarea activitatilor din anii trecuti.

Din iunie pana in noiembrie 2022 vom dezvolta pentru Moldova un modul de CRIPTOMONEDA KIDIBOT foarte interesanta pentru copii si ii vom motiva sa participe la 2 clustere de cursuri si 7 conferinte sincrone aferente in limba romana, atat curriculare dar mai ales extra-curriculare.

Avand in vedere problemele enuntate mai sus din sistemul educational din Moldova precum si a razboiului din vecini care genereaza un grad foarte mare de neliniste, vom incerca sa ajutam FIX aceasta nevoie, prin tematica si metodologia cursurilor online sincrone (via Zoom) si asincrone (pe platforma Kidibot), focusate pe rezilienta (cum sa ne aparam de fake news, cum sa ne protejam de hackeri, cum sa acordam primul ajutor, cum sa ne pregatim pentru dezastre de orice fel, cum sa ne imbunatatim soft skill-urile, cum sa ne eficientizam cheltuielile casnice, etc).

Mulțumim partenerilor noștri cu această ocazie, sutelor de profesori din Moldova și miilor de copii care deja sunt parte din Platforma Educațională Kidibot. 🙂

Vă ținem la curent.

 

Cum a fost la replicarea Sistemului Solar în București

Vineri, 13 mai 2022, de la ora 19.00, ne-am strâns la Universitate, în fața TNB, la monumentul Km 0 aprox 40 copii + adulții aferenți.

Invitați: domnul Marian Naiman, membru de onoare al Astroclubului București și domnul profesor Mihai Popa, de la Facultatea de Geologie și Geofizică de la Universitatea București.

Ei au fost responsabili cu conținutul tehnic, precum și cu alocarea premiilor (toți copiii care s-au implicat au primit cărți de la Editura Arthur și Niculescu, reviste, sticle de aluminiu ESA, agende, etc..)

Cum s-a desfășurat evenimentul

Am umflat balonul la 109 cm diametru, care reprezenta Soarele, folosindu-ne de proprii plămâni. Spre deosebire, aceasta afină de 10 mm diametru reprezintă Pământul. Evident, copiii au mâncat o grămadă de ”Pământuri” și ”Venusuri”, întrucât erau foarte gustoase și sănătoase.

Copiii au primit responsabilități, să aibă grijă de corpurile cerești. Alex ține Luna în palmă (un bob de piper de 3mm).

Am discutat despre planete, distanțele gigantice dintre ele, despre sateliții lor naturali, despre cum un om de pe o afină de 1 cm de lângă Intercontinental cu o lunetă poate să vadă o portocală la Piața Romană sau un bob de muștar la Muzeul Satului.

Sau cum un grapefruit de 11 cm diametru (Jupiter) care orbitează pe la Ciclop ne protejează afina noastră de la Inter de asteroizi și comete, care altfel ar fi făcut apariția și dezvoltarea vieții pe Pământ mult mai complicată.

Copiii s-au implicat, au răspuns, au venit cu idei… a fost amuzant..

Am dat și interviuri pentru Radio România Internațional.

Prima pauză am făcut-o între Pământ și Marte, cam pe unde venea inelul de asteroizi. Acolo întâmplător era o covrigărie Luca, așa că toata gașca s-a oprit. După ce au încărcat motoarele cu covrigi și apă, am mers mai departe. Mulți copii au venit direct de la școală, așa că le era foame.

Altă pauză alimentară a fost pauza de înghețată (pe Lascăr Catargiu), după ce l-am pus pe Saturn la Romană, la ieșirea de la metrou către ASE.

Ultima pauză + party la locul de joacă a fost în Herastrău, la intrarea dinspre Piața Presei Libere, unde am comandat 12 pizza Jerry de 4 persoane, ne-am uitat la stele și am discutat diverse.

Cel mai bun citat: ”Și pentru o boabă de muștar a trebuit să mergem atât de mult?”. Pluto era acest bob de muștar și a trebuit să mergem 4590 m în linie dreaptă (peste 5000m în mod legal), timp de 3h, ca să reușim să finalizăm tot Sistemul Solar. Dar a meritat cu vârf și îndesat!

Aici eram la Piața Victoriei, lângă Antipa. Aici l-am pus pe Uranus (o nucă de 38 mm)

Am ajuns acasă după miezul nopții, copiii fiind foarte fericiți.

Sunt mândru că nici un Kidibot nu a abandonat supliciul mersului pe jos. Ceea ce nu pot spune de unii părinți care mă întrebau dacă nu pot să ia metroul între Saturn (Romană) și Uranus (Victoriei). Dar am fost dârz pe poziție și toți am făcut 10,000 pași. 🙂

LOCAȚIILE

Soarele – un balon de 108 cm diametru, umflat de subsemnatul manual – la borna Km 0 de comunism

Mercur – un bob de mazăre/piper de 4 mm, la 45 m – pe spațiul verde de la intrarea la Inter

Venus – este o afină mai mică, de 9mm, la 84 m de Km 0 (Soare) – În dreptul Parcării de la Inter.

Pământul este o afină puțin mai mare (10 mm), care se află la 116 m de Soarele balon, în dreptul restaurantului de la Intercontinental (Corso). Luna este un bob de piper de 3 mm, aflat la 30 cm de Pământ.

Marte are 5 mm și este un bob de mazăre/piper (depinde ce găsim până diseară), aflat la intersecția Batiștei cu Magheru. Distanța până la Soarele-balon este 177 m.

Tot pe aici prin zona, pe la Centura de Asteroizi o să ne cumpărăm niște înghețată, că azi e record de căldură în București

Jupiter va fi o portocală de 109 mm, aflată la distanță de 605 m față de Soarele-balon. O să fie undeva în fața Ciclop-ului.

Saturn – o portocală mai anemică, de 91 mm diametru, cu o fustă de hârtie. Este la distanță de 1114 m, tocmai la Piața Romană, ieșirea de la metrou către ASE.

Uranus – o nucă de 39 mm care orbitează prin Parcarea din Piața Victoriei, foarte aproape de Antipa. Distanța în linie dreaptă față de Soarele-balon este de 2234 m.

Vi se pare că ați mers mult? Ghinion. Mai avem. Neptun este o nucă de 38 mm la Metrou la Aviatorilor. Distanța până la Soarele-balon este de 3500m.

Acum mergem până la Pluto. Deși a fost decăzut din drepturi și este considerat planetoid, nu planetă, fiind mai mic decât Luna, noi am zis totuși să-l punem și pe el pe harta Sistemului Solar din București.

Pluto este un bob de muștar de 2 mm care orbitează la 4590 m distanță de Soarele-balon de la Universitate. Îl vom monta la câțiva metri de stația de autobuz de la Muzeul Satului.

Vreți să ajungem și la Norul lui Oort? Avem de mers până la Cercul Polar. Și ca să ieșim din el, trebuie să ajungem pe partea diametral opusă a Pământului, prin oceanul Pacific, pe lângă Noua Zeelandă. Cam mult de mers de pe o afină de 1cm de lângă Intercontinental.

Sperăm că v-a plăcut. Și nu uitați să faceți și voi experiențe frumoase pentru copii, astfel încât să învețe prin joacă. Și astfel România o să ajungă mai bine!

Vă invităm să vă uitați la toată galeria de imagini.

Dacă vreți să organizați și voi un Sistem Solar în localitatea voastră, dați-ne un semn. Sunt 2-3 ore de distracție și educație prin joacă. Vă ajutăm noi.

Kidibot Plastic Detectives

Incepand din acest an, copiii de pe platforma educationala Kidibot vor fi motivati sa consume produse care nu sunt ambalate in plastic. Vor deveni asadar DETECTIVI in slujba naturii.

De ce?

1. Pentru ca este mai bine pentru sanatatea lor. Numeroasele tipuri de plastic contin numeroase toxine care, daca sunt tinute in conditii improprii (gen in soare, in caldura sau in frig), pot elibera in produs aceste substante daunatoare.

2. Pentru ca natura este poluata de foarte multe ambalaje de plastic pe care semenii nostri le arunca aiurea

3. Pentru ca chiar daca o parte din plastic se colecteaza pentru reciclare, avand in vedere complexitatea uriasa de tipologii de substante, nu este fezabil economic sa colectezi, transporti, cureti, sortezi, topesti si sa creezi alte produse din plastic, fiind mai ieftin sa faci de la zero, din petrol sau gaz

Produsele tinute in ambalaje de NON-PLASTIC, precum sticla, metal, hartie, etc – sunt mult mai indicate.

Copiii vor invata despre PLASTIC si pericolele lui, vor fi motivati sa cumpere produse care au ambalaje de NON-PLASTIC, precum si produse care au volum mai mic, deoarece vrem sa imbunatatim si cantitatea uriasa de produse alimentare care se arunca. Ei vor castiga criptomoneda KIDIBOT, iar cu ea vor putea sa cumpere telefoane, boxe SONY, ebookuri, micro-cursuri interesante si multe alte surprize!

Aceasta actiune este sustinuta de prietenii nostri de la Mega Image, carora le multumim foarte mult pentru implicare!

 

Cum să faci bani online

CUM SĂ FACI BANI ONLINE

Cumpara acum Pachetul “14 Micro-Cursuri Cum Sa Faci Bani Online”cu 72% DISCOUNT pentru cei care vor sa castige bani online:

Platesti doar 285 lei 79 lei (economisesti 72%)!!!

Cursuri usor de facut

Fiecare micro-curs dureaza maxim 1 ora. Este practic si inveti lucruri care te ajuta sa castigi bani online

Primesti diplome

La fiecare micro-curs vei putea primi diploma la final.

Afli cum sa faci bani online imediat

Nu mai pierde timp. Afla cum sa faci bani online chiar acum! Start.

14 micro-cursuri

Solutii ideale care sa te ajute sa faci bani online chiar de azi!

”Cum să faci bani online” este una dintre cele mai interesante subiecte printre tineri zilele astea.

În primul rând, trebuie să te EDUCI FINANCIAR. Majoritatea românilor sunt și vor rămâne SĂRACI pentru că educația lor financiară este la pământ.

majoritatea iau decizii PROASTE
părinții lor nu-i învață pentru că ei, la rândul lor nu știu
își alocă resursele de timp/bani în direcții GREȘITE
se iau după alți habarniști, pe principiul orbul ghidează orbul.
CE ÎNSEAMNĂ EDUCAȚIE FINANCIARĂ, pe repede înainte? Două mari lucruri

să înțelegi cum se fac banii
să înțelegi cum se pierd bani luând decizii proaste

Cu ce te ajuta Pachetul de Cursuri “FA BANI ONLINE”

Te invata pas cu pas ce sa faci astfel incat sa faci proprii bani. Incepe acum!

Ce contine Pachetul “Fa bani online acum”

Lista cursurilor

– Micro-Curs pentru Youtuberi Începători
– Micro-Curs Cum să negociezi, cum să influențezi și să convingi alți oameni
– Micro-Curs pentru viitorii angajați
– Cum să câștigi bani online devenind Social Media Manager
– Cum să ne facem obiceiuri bune
– Curs Mindmaster si EdrawMax
– Curs Microsoft Outlook
– Curs de educație financiară
– Cum să-ți faci propriul site într-o oră
– Curs Cybersecurity
– Curs de Start-up pentru Copii prin Exemple Practice
– Cum să câștigi bani online
– Curs Adobe Photoshop
– Fii Super-Tare! Fă-ți propria aplicație de Android

Cursul de Aplicatii Android

“Nu ma asteptam sa fie atat de usor sa imi fac propriile aplicatii Android!”

Curs Adobe Photoshop

“Foarte simplu si bine explicat. MULTUMESC, KIDIBOT!”

Curs de Start-up pentru Copii prin Exemple Practice

“Excelent. Mă bucur că am văzut că se poate. Dacă si copiii pot, atunci pot și eu”

Abordarea noastra

Cum facem sa te ajutam sa castigi bani online

DECIZII PROASTE @CUM SĂ FACI BANI ONLINE
– să iei credite de nevoi personale, care au DAE mare pentru lucruri care își pierd valoarea în timp. Un iPhone? Un BMW? O haină de firmă? Cea mai proastă idee să faci un credit pentru așa ceva. După ce că respectivul obiect se devalorizează cu viteza luminii, tu trebuie să dai o grămadă de bani ÎN PLUS pe dobândă.

– să cumperi lucruri de care nu ai nevoie ca să impresionezi oameni de care nu îți pasă. De câte ori nu ai văzut oameni care nu au bani să treacă strada dar au ultimul model de iPhone? Sau oameni care stau în garsonieră dar au mașini scumpe, la care nu-și permit combustibilul? Este o decizie hiper-proastă să faci așa ceva. Așa că, nu fă!

DECIZII BUNE, CA SĂ FACI BANI ONLINE
să încerci să creezi surse de venit recurente (care să-ți producă bani și noapte, când dormi):
fă o carte online și pune-o la vânzare gratuit pe Amazon
fă un mic program (dacă ești bun la programare) și pune-l la vânzare pe CodeCanyon
fă fotografii și pune-le la vânzare pe toate site-urile de profil Dreamstime, Fotolia, etc, etc
fă mici melodii și pune-le la vânzare pe site-urile care vând jingle-uri
din puținii bănuți pe care îi câștigi la început, să îi învestești pe piața de capital (Bursa românească sau americană). Poți să începi cu o sumă infimă. Acei bani pe termen lung vor crește și îți vor aduce și dividende
încearcă să-ți cumperi un imobil pe care să-l închiriezi. Ideal ar fi ca prețul plătit să fie echivalentul a 100 de chirii lunare.
Sunt foarte multe sfaturi de cum să faci bani online! Dar contează să ai mentalitatea CORECTĂ!

Sugestia noastră este să investești în tine, să înveți educație financiară, să fii ca șmecherii din țările vestice. Nu fii ca fraierii care sunt ca hamsterii în roată, trebuind să muncească zi de zi, an de an. Fă bani online DEȘTEPT!

Beneficii

Ai knowhow concentrat, care te va ajuta sa castigi bani online. Incepe acum

Nu pierde ocazia

Aceasta reducere, de 72% este valabila pe termen limitat!

Contact

0770.745.585

Luni-Vineri: 8am – 5pm

Incepe acum

O ocazie unica sa incepi sa faci bani online!

O opțiune mai bună decât jocuri și jucării pentru copii

Orice părinte dorește ce este mai bun pentru copilul său. De aceea avem tendința să-i acoperim cu foarte multe jocuri și jucării, care, majoritatea ajung să fie plastice inutile care ne ocupă locul prin casă.

Avem intenții bune, dar această dorință de a le da lucruri se întoarce împotriva lor pe termen lung.

1. Copiii ajung să nu mai aprecieze jocurile și jucăriile

Când primești multe jucării, nu le mai apreciezi. Unele primesc atenție câteva minute, după care se duc în grămada gigantică de lucruri inutile.

2. Generăm enorm de multe deșeuri

Majoritatea jucăriilor pe care le cumpărăm pentru copiii noștri ajung la coșul de gunoi, după care ajung în natură

3. Ne poluează casa și ne strică sănătatea pe termen lung

Toate jucăriile sunt compuse din substanțe chimice, multe dintre ele periculoase. Vopselurile, plasticele generează vapori ani de zile de la producerea lor, ceea ce înseamnă că aerul din camera copiilor va fi mai poluat.

4. Stricăm capacitatea copiilor să se abțină la ”instant gratification”.

Pe termen lung acest lucru determină lipsă de răbdare, rezultate proaste la școală. De ce să mai aștepi, de ce să mai investești timp și răbdare, când poți să primești totul de-a gata, instant?

5. Stricăm imaginația copiilor

Dându-le nenumărate plastice colorate, explicite, creierul lor nu mai este nevoit să își imagineze lucruri, pentru că le au în realitate. Asta va determina o lipsă de circuite neuronale pe termen lung.

Și atunci, ce putem să le facem cadou, în locul jucăriilor?

Alternativă jocuri #1: Ieșiri în natură

Săptămânal ar trebui să-i scoateți în natură, în pădure, la munte, în parc, împreună cu alți copii de vârsta lor.

Există chiar soluții precum NoGravity, care fac excursii de o zi împreună cu copiii pe coclauri, îi învață supraviețuire, etc.. Îi recomandăm cu căldură.

Alternativă jocuri #2: Cursuri online

Copilul tău poate să învețe programare, cybersecurity, engleză, matematică, supraviețuire și multe altele prin cursuri online. Își recomandăm să-l înscrii pe www.kidibot.ro/gold

Alternativă jocuri #3: Vizite la muzee

Sunt o grămadă de locuri de vizitat. Case memoriale, muzee de știință, muzee tehnice, muzee de artă, de tradiții populare… De multe ori sunt gratuite sau aproape gratuite. Plus copilul va fi învățat să aibă mai multă răbdare, să aprecizez

Alternatică jocuri #4: Activități sportive săptămânale

Trăim într-o lume sedentară. Copiii trebuie să facă mișcare zilnic. Încercați să-i duceți la sport în fiecare săptămână. E vital pentru sănătatea lor ulterioară, ca adulți.

Alternativă jocuri #5: Activități de voluntariat

De la ajutat alți copii care nu au nimic, refugiați sau copii orfani, până la a ajuta bătrâni sau persoane cu dizabilități, voluntariatul este o modalitate foarte utilă de a-i ajuta pe copiii noștri să devină mai buni, mai empatici, mai implicați.

Alternativă jocuri #6: Înscrierea la Cluburi de Știință la școală

În fiecare localitate sunt oameni pasionați de la care ai de învățat. Cei de la Știință&Tehnică fac Cluburi de Știință&Tehnică în fiecare școală, trebuie doar să vă interesați și să va implicați.

Concluzie: sunt mult mai multe lucruri pe care le puteți face pentru copii decât să le cumpărați jocuri și jucării inutile.

 

Câștigă criptomoneda Kidibot dacă îți crești educația financiară!

Criptomoneda Kidibot este moneda virtuală a Platformei Kidibot, bazată pe blockchain-ul Kidibot.

 

Cum poți câștiga Kidiboți

Trebuie să participi la aceste MISIUNI, să înveți lucruri noi prin joacă. Înveți despre BANI, CREDITE, BĂNCI, ACȚIUNI, RISCURI, LEASING, ANTREPRENORIAT, OBLIGAȚIUNI.

Fiecare MISIUNE conține un task sau mai multe.

Fiecare task durează o zi.

La finalul fiecărui task completat vei câștiga vKidiboți (o monedă virtuală TEMPORARĂ).

Dacă finalizezi MISIUNEA, atunci vei putea să-ți convertești vKidiboții câștigați în Kidiboți și să-i salvezi în portofelul (wallet-ul) tău.

Dacă NU finalizezi MISIUNEA, atunci vei pierde toți vKidiboții câștigați la acea misiune. Deci, ține-te de treabă și nu abandona. 🙂

Ulterior, Kidiboții pe care i-ai acumulat poți face diverse lucruri cu ei:

  • poți cumpăra cu ei cursuri, cărți sau alte produse din Kidibot.ro/shop
  • poți trimite Kidiboții câștigați altor persoane
  • poți să-i acumulezi, în vederea creșterii valorii. Devii Kidi-bogat învățând!
  • vei putea să-ți schimbi Kidiboții câștigați pe lei în Exchange-ul Kidibot (în viitor)

Cum pot să văd câți Kidiboți/vKidiboți am?

Dacă intri pe profilul tău public Kidibot, care este forma kidibot.ro/profile/userul_tau_Kidibot, o să vezi acolo câtă CRIPTOMONEDĂ Kidibot ai, câți vKidiboți ai momentan și care este adresa publică a porfofelului tău Kidibot (dacă altcineva dorește să-ți transmită Kidiboți)

De asemenea, poți să vezi câți Kidiboți/vKidiboți ai când ești logat în headerul site-ului.

Obiectivul Criptomonedei Kidibot

Să ajute copiii să învețe mai multe.

De aceea am introdus noțiunea de vKidiboți, ca să vă ajutăm să învățați să nu vă dați bătuți, să fiți rezilienți și muncitori. Pentru că cine este muncitor și serios câștigă!

Cine abandonează nu primește nimic 🙂 Deci, nu abandonați!

Mulțumim celor de la Raiffeisen Comunități care susțin acest proiect de educație financiară pentru copiii din România!

Cum a fost la ”Kidibot MD – Citim si invatam romaneste”

În perioada septembrie – noiembrie 2021, peste 2000 de copiii din Republica Moldova participat la 40 de cursuri online asincrone pe tematici extrem de interesante pentru ei.

Cybersecurity, supraviețuire, programare C++, C#, Adobe Photoshop, alimentație sănătoasă, astronomie, basme românești, proiectare 3D în Tinkercad și multe altele.

Copiii și-au creat un cont pe www.kidibot.md specificând școala/localitatea, au răspuns la chestionare, dovedind că au citit lecturi în limba română, precum ”Domnul Trandafir” sau ”Harap-Alb”, că au lucrat la matematică în limba română, la științe, la educație financiară și multe altele materii curiculare și extra-curriculare. Ei sunt astfel captivați într-o lume de poveste, unde învață prin joacă, în echipă, printr-un set de 20 de motivații diferite, precum presiune social pozitivă, disonanță cognitivă, patriotism local, inspirație de la personalități, etc..

Proiectul s-a desfășurat în parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului – Departamentul pentru Relatia cu Republica Moldova.

Parteneri în proiect au fost revista Știință&Tehnică, Astroclubul București, Editura Arthur, Editura Niculescu.

În continuare, Kidibot MD va rămâne funcțional pe termen nelimitat!

”Ne dorim să putem ajuta peste 50,000 copiii din Moldova in urmatorii ani să aibă o șansă în plus în viață prin educație.Prin joacă, viitorii adulți vor fi mult mai încântați să afle lucruri noi, să devină mai buni, mai inteligenți și astfel, nivelul întregii societăți să crească ” a declarat Constantin Ferșeta, Fondatorul Kidibot.

Intrarea în proiect a fost gratuită.

Despre Platforma Educațională Kidibot (www.kidibot.ro):
• Îi ajută pe copii de la 6 la 18 ani să citească și să învețe mai mult prin joacă
• În România Platforma Kidibot este implementată de către Asociația StartEvo
• Până în acest moment a ajutat copiii din 68+% din școlile din România
• Kidibot în ultimii 4 ani de zile a câștigat 25 distincții diferite, inclusiv două de la Comisia Europeană
• Pe lângă România, Kidibot se regăsește și în SUA, Moldova, Canada, UK și Italia.

Ce rezultate am avut la proiectul Kidibot UK iunie-noiembrie 2021

Comunitatea românească din UK este una dintre cele mai mare din toată diaspora, numărând peste un milion de români. Din dorința de a-i ajuta pe copiii noștri să păstreze legătura cu limba și literatura maternă, s-au finalizat primele 5 luni ale proiectului educațional Kidibot UK – Citim si invatam romaneste prin joaca!

Începând cu luna Iunie 2021, peste 500 de copiii români din Regat au fost implicați într-un activități de citit și învățat în limba maternă precum au și participat la cursuri online, pe platforma educațională KIDIBOT.

 

Copiii au învățat despre basmele românilor, despre geologie/geografie, despre proiectare 3D Tinkercad, cybersecurity și multe alte subiecte interesante.

Ei și-au creat un cont pe www.kidibot.co.uk specificând școala/localitatea unde învață din Marea Britanie, au răspuns la chestionare, dovedind că au citit lecturi în limba română, precum ”Domnul Trandafir” sau ”Harap-Alb”, că au lucrat la matematică în limba română, la științe, la educație financiară și multe altele materii curiculare și extra-curriculare. Ei sunt astfel captivați într-o lume de poveste, unde învață prin joacă, în echipă, printr-un set de 20 de motivații diferite, precum presiune social pozitivă, disonanță cognitivă, patriotism local, inspirație de la personalități, etc..

Proiectul s-a desfășurat în parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului – Departamentul pentru Romanii de Pretutindeni.

Parteneri în proiect au fost revista Știință&Tehnică, Astroclubul București, Editura Arthur, Editura Niculescu, Editura Corint Junior.

În continuare, Kidibot UK va rămâne funcțional pe termen nelimitat!

”Împreună cu cei de la Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, noi dorim ca prin acest proiect să putem ajuta în următorii ani peste 10,000 de copii români care sunt în UK să păstreze legătura cu limba maternă, să învețe mai mult prin joacă și să facă un mare serviciu de imagine asupra comunității românești locale. Pentru că unirea face puterea.” a declarat Alina Ferșeta, Președinta Asociației StartEvo, promotoarea Kidibot UK.

Intrarea în proiect a fost gratuită.

Despre Platforma Educațională Kidibot (www.kidibot.ro):

  • Îi ajută pe copii de la 6 la 18 ani să citească și să învețe mai mult prin joacă
  • În România Platforma Kidibot este implementată de către Asociația StartEvo
  • Până în acest moment a ajutat copiii din 68+% din școlile din România
  • Kidibot în ultimii 2 ani de zile a câștigat 25 distincții diferite, inclusiv două de la Comisia Europeană
  • Pe lângă România, Kidibot se regăsește și în SUA, Moldova, Canada și Italia.

S-au lansat Micro-Cursurile Kidibot pentru copiii din Moldova

Începând cu luna Octombrie 2021, pe Platforma Educațională Kidibot.md copiii pot să parcurgă micro-cursuri cu diplomă pe diverse subiecte:
– Cum să-și modifice propriile poze folosind programe de grafică
– Curs de Microsoft Word și Excel
– Cum să-și facă propriul site în maxim o ora
– Cum să-și facă o aplicație mobilă de Android
– Micro-Curs de Astronomie
– Micro-Curs de C++ pentru gaming
– Curs de supraviețuire urbană pentru adolescenți
– Curs de alimentație sănătoasă
și multe altele…

Cursurile sunt gratuite, făcute special pentru copii, astfel încât să le parcurgă ușor, majoritatea fiind în format video.

La final, copiii dau un test, pe care, dacă îl fac minim 70% corect, vor primi și diplome.

La finalul lunii noiembrie, clasele care au cele mai mari punctaje primesc cărți drept premii. Astfel, profesorii sunt ajutați cu un instrument foarte util în motivarea elevilor.

Micro-Cursurile Kidibot pot fi accesate pe acest link: https://www.kidibot.md/cursuri.

Despre Kidibot
Platforma Educațională Kidibot este deja prezentă în mai multe țări: România (în 68% din școli), Statele Unite ale Americii (2000+ școli), Canada, Italia, UK.

Obiectivul principal al Kidibot.MD este să ajute copiii de gimnaziu să-și dorească să învețe mai mult, să citească mai mult și să facă mai multe fapte bune prin joacă.

Copiii își pot creea conturi gratuite pe www.kidibot.md specificând școala/localitatea unde învață, urmând să răspundă la peste 12,000 chestionare, dovedind că au citit lecturi în limba română, precum ”Domnul Trandafir” sau ”Harap-Alb”, că au lucrat la matematică, la științe, la educație financiară și multe altele materii curiculare și extra-curriculare. Ei sunt astfel captivați într-o lume de poveste, cu extratereștrii haioși și copii deștepți, unde învață prin joacă, în echipă, printr-un set de 20 de motivații diferite, precum presiune social pozitivă, disonanță cognitivă, patriotism local, inspirație de la personalități, etc..

Profesorii din Republica Moldova vor beneficia de asemenea de aceasta platformă educațională, având ajutor la predarea la clasele lor, posibilitatea să creeze bătălii de antrenament (în loc de teme), să câștige diplome și certificate.

Intrarea pe platforma www.kidibot.md este gratuită.

Acest proiect este realizat cu sprijinul Secretariatului General al Guvernului României – Departamentul pentru Relatia cu Republica Moldova.