Detalii organizatorice StartEvo Treasure Hunt – C. A. Rosetti
Cine organizeaza acest eveniment:
Asociatia StartEvo, Platforma Educationala Kidibot, Liceul C.A. Rosetti.
Sustinatori:
Revista Stiinta&Tehnica
Brother
Nuclearelectrica
Cine participa la acest eveniment:
- Elevii liceului C. A. Rosetti din clasele a IX-a, grupati pe echipe. In total vor fi 7 clase x 3 echipe/clasa = 21 echipe
NUMELE ECHIPELOR |
9A – Surorile Spider |
9A – No caption needed |
9A – Martinel |
9B – Nocta |
9B – Surorile Sisters |
9B – Magicienii |
9C – TALENTELE |
9C – BRUSCHETTE |
9C – FIȚELE |
9D – Cucux klan |
9D – Lapatrat |
9D – Inteleptii |
9E – Heisenberg |
9E – Ganadores |
9E – Dinamo B. |
9F – Steaua Betleemului |
9F – Tarabanele |
9F – Legendele |
9G – SOS |
9G – Echipa de vis |
9G – Eroii zăpezii |
Ce avem nevoie:
- 21 Voluntari “Coordonatori de Proba” pentru a sta in clase, sa explice proba participantilor, sa ii cronometreze si sa transmita rezultatele la “centru”.
- 21 Voluntari care sa insoteasca cele 21 grupuri de elevi, sa se asigure ca nu alearga, ca au tot ce le trebuie
- Sponsori parinti care sa sponsorizeze actiunea cu premii pentru juniorii care merita. 🙂
Ce trebuie sa faca participantii
- Sa participe la intalnirea de orientare de Vineri, 8 Decembrie 2023, dupa ore, la Amfiteatrul Liceului.
- Sa vina Luni, 18 Decembrie, in cadrul Saptamanii Altfel, de la ora 08.30, la Amfiteatrul Liceului. Tot evenimentul va dura intre 4-5 ore.
Probe posibile
Aproape toate probele implica cronometrare. Asta inseamna ca cei mai rapizi vor fi mai bine pozitionati. Fiecare secunda inseamna un punct. Topul claselor se calculeaza adunand punctele obtinute. Asadar, cine are CELE MAI PUTINE puncte castiga. 🙂
SCHIMBAREA UNUI CARTUS CU TONER INTR-O IMPRIMANTA (proba sustinuta de catre BROTHER ROMANIA)
Copiii vor trebui sa scoata CU ATENTIE un cartus golit dintr-o imprimanta laser monocolor si sa il inlocuiasca cu alt cartus plin. in plus ECHIPA trebuie sa raspunda corect la un quiz referitor la cum trebuie procedat cu cartusul golit.
Cronometrul este pornit de supraveghetor. Atunci echipa are dreptul sa se apuce de treaba. Recomandam ca un singur reprezentant al echipei sa schimbe cartusul!
Dupa schimbarea cartusului, echipa trebuie sa imprime o singura pagina cu quizul care se afla pe desktop (cu ocazia aceasta se testeaza si imprimanta).
Echipa completeaza cu pixul pe foaie raspunsul corect. Cand foaia este pusa pe catedra, supraveghetorul opreste cronometrul.
Daca echipa rezolva misiunea SUB 5 MINUTE, atunci primeste 300 PUNCTE.
Daca echipa rezolva misiunea intre 5-10 MINUTE, primeste 600 PUNCTE
Daca echipa nu se descurca in 10 MINUTE, primeste 2400 PUNCTE si trebuie sa paraseasca proba.
Penalizari posibile: pentru fiecare raspuns gresit, echipa este penalizata cu extra 100 puncte. Deci, nu va grabiti si colaborati intre voi, asa cum trebuie sa faca o echipa adevarata!
Ne jucam cu siguranta energetica a Romaniei 🙂
Cum faceti strategia energetica a Romaniei (mixul corect intre energie securitara si energie verde) astfel incat sa nu ramanem in pom, dar sa fim si sustenabili.
https://www.transelectrica.ro/web/tel/sistemul-energetic-national si de ce. (ON/OFF)
-
- In cadrul acestei provocari, voi sunteti decidentii la nivel de Romania si trebuie sa asigurati siguranta energetica a tarii. Ce decizii luati, stiind urmatoarele informatii.
- Plusurile si minusurile fiecarui sistem de generare energie
- Faptul ca energia nu se stocheaza
- Diversele particularitati ale varfurilor de consum (iarna, noaptea, cand se incarc masinile electrice, industria cand produce, …)
- Faptul ca sunt si tari neprietenoase 🙂
- In cadrul acestei provocari, voi sunteti decidentii la nivel de Romania si trebuie sa asigurati siguranta energetica a tarii. Ce decizii luati, stiind urmatoarele informatii.
Ne intereseaza sa vedem ca elevii inteleg plusurile si minusurile mixului energetic national!
Aceasta probă NU e cu cronometru, dar are limită maximă de timp de 8 minute.
Echipa trebuie să asculte povestea coordonatorului de probă, timp de 3 minute și să fie atentă la detalii.
Coordonatorul probei dă startul – spunându-le o situație concretă la care echipa trebuie să vină cu soluții.
Discuții libere 3-5 minute.
Cum se stabilește punctajul?
Coordonatorul de probă hotărâște dacă echipa a trecut sau nu proba.
Dacă echipa a răspuns complet, e activă și răspunde correct, a trecut proba și primește 100 puncte.
Dacă nu, echipa primește 2400 puncte.
Se pot acorda și puncte intermediare, punctate din 100 în 100.
Punctele se trec:
- pe foaia coordonatorului
- pe foaia echipei
- în excel, în google drive
Cream imagini WOW cu Inteligenta Artificiala
- Sa faca grafica pe calculator cu ajutorul Inteligenței Artificiale (ON/OFF) – Bing Image Creator – pe o anumită temă.
- Echipa isi desemneaza un reprezentant care se aseaza la calculator
- Trebuie sa foloseasca BING IMAGE CREATOR ca sa genereze niste imagini dragute pe o tema data
Aceasta probă NU e cu cronometru, dar are limită maximă de timp de 8 minute.
Echipa trebuie să asculte indicațiile coordonatorului de probă. Vor avea de realizat imagini AI pe o anumită temă comunicată de coordinator.
Coordonatorul probei dă startul.
Echipa are la dispoziție 5 minute să realizeze imagini AI cu ajutorul lui Bing Image Creation.
Cum se stabilește punctajul?
Coordonatorul de probă hotărâște dacă echipa a trecut sau nu proba.
Dacă echipa a realizat correct imaginile, respectând tema, a trecut proba și primește 100 puncte.
Dacă nu, echipa primește 2400 puncte.
Punctele se trec:
- pe foaia coordonatorului
- pe foaia echipei
- în excel, în google drive
Muzica pe calculator
Concurentii trebuie sa faca muzica pe calculator, timp de 2 minute. – pe Google song maker – https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker
Aceasta probă NU e cu cronometru, dar are limită maximă de timp de 8 minute.
Echipa trebuie să asculte indicațiile coordonatorului de probă. Vor avea de realizat un jingle de minimum de 10 secunde care să sune a colindă de Crăciun.
Coordonatorul probei dă startul.
Echipa are la dispoziție 5 minute să realizeze jingle-ul cu ajutorul lui Google Song Maker.
Coordonatorul probei oprește cronometrul și salvează jingle-urile create de fiecare echipă, pe desktop, cu numele fiecărei echipe.
Cum se stabilește punctajul?
Coordonatorul de probă hotărâște dacă echipa a trecut sau nu proba.
Dacă echipa a realizat un jingle respectând tema, a trecut proba și primește 100 puncte.
Dacă nu, echipa primește 2400 puncte.
Se pot acorda și punctaje intermediare, adăugând câte 100 de puncte.
Punctele se trec:
- pe foaia coordonatorului
- pe foaia echipei
- în excel, în google drive
Comoara din carte
Fiecare echipă care intră în bibliotecă trage un bilețel pe care scrie, de exemplu:
“Descoperă primul cuvânt de pe pagina a cincea a cărții x, scrisă de y. Start!”.
Probă contra cronometru – timp maxim 8 minute
- Coordonatorul probei înmânează echipei un bilețel și o carioca
- Liderul echipei trage un bilețel din borcan, pe care e scrisă provocarea.
- Coordonatorul probei pornește cronometrul.
- TOȚI MEMBRII ECHIPEI caută cu privirea în rafturile din față ale bibliotecii.
- Găsesc cartea, scriu cuvântul.
- Se oprește cronometrul când echipa găsește cuvântul corect.
- Coordonatorul confirmă că este correct și oprește cronometrul.
- Dacă pe bilețel este scris cuvântul greșit, coordonatorul probei îi dă alt bileței și-I spune „Mai caută!”
BILEȚELUL CU CUVÂNTUL CORECT TREBUIE SĂ AJUNGĂ LA ALINA FERȘETA, oricând mă vor întâlni pe traseu, sau la finalul probelor.
Cum se stabilește punctajul?
Timpul total se va exprima în secunde.
Fiecare secundă = 1 punct
Ex. Timp total 3 minute și 23 secunde = 3×60 + 23 = 203 secunde = 203 puncte
Dacă misiunea nu este finalizată în 8 minute, echipa primește automat 2400 puncte și merge mai departe.
Penalizări suplimentare:
- pentru fiecare răspuns incorect, echipa primește penalizare +100 puncte.
Punctele se trec:
- pe foaia coordonatorului
- pe foaia echipei
- în excel, în google drive
Asamblare calculator
Sa asambleze componentele intr-un calculator (RAM + Procesor + HDD + placa video) – (CRONOMETRU)
-
- Echipa ajunge in sala
- Pe masa este un desktop deschis, iar langa el, pe masa sunt MEMORII RAM, un HDD, o placa video.
- START CRONOMETRU. Copiii trebuie sa monteze componentele, fara sa le forteze
STOP CRONOMETRU la final
CASA IN MINECRAFT
Fiecare echipa trebuie sa construiasca o casa in Minecraft pe calculator care sa indeplineasca anumite cerinte, folosind toate elementele existente din Hotbar.
Elemente obligatorii: Usa + Pat + Crafting Table + Chest + Furnance + Fereastra + acoperis + pereti.
Fiecare secunda = 1 punct
Daca misiunea nu este finalizata, echipa primeste default 2400 puncte si merge mai departe.
Cronometrul este pornit de catre supraveghetor. Atunci un reprezentant al echipei se va aseza in fata calculatorului si va incepe proba. Cand zice “GATA”, supraveghetorul opreste cronometrul
Penalizari posibile Daca nu respecti toate cerintele = 100 puncte penalizare/cerinta nerespectata
Criptare/Decriptare propozitii
Aceasta proba are 2 componente.
Componenta 1 – Fiecare membru din echipa va trebui sa cripteze o propozitie simpla, gen “ANA ARE MERE.” cu cifrul lui Cezar.
De ex. Daca Cifrul este +2. A +2 devine C, B + 2 devine D, etc…
Componenta 2 – Fiecarui membru din echipa i se da un text codat gen “RKUKRC NXK UVGHCP OCPAPEC DQDKVG OQY.” cu cheia lui Cezar care poate fi +1, +2 sau +3. Ei trebuie sa gaseasca cat mai repede care a fost mesajul initial. Deci vor trebui sa lucreze in echipa sa identifice cheia corecta si sa decodeze textul.
Copiii vor intra in sala. Cronometrul porneste cand foile cu cerinte sunt intoarse de concurenti. Cronometrul se opreste cand echipa zice GATA, dand supraveghetorului rezolvarile scrise.
Penalitati posibile: 100 puncte penalizare pentru fiecare raspuns gresit + cronometrul este pornit din nou, astfel incat sa finalizeze corect! Asa ca, lucrati in echipa, sa va asigurati ca dati raspunsurile corecte.
Situatii de cyber-security și cyber-bullying identificate in imagine
Aratam fotografii postate de catre alti liceeni pe internet. Concurentii trebuie sa identifice 3 probleme la acea poza, probleme care ii pot dauna respectivei persoane foarte mult.
Probă contra cronometru.
Coordonatorul probei arată fișa de lucru echipei și o așează pe catedră cu fața în jos.
- Explică ce au de făcut – să se uite pe fișă, să observe poza.
- Concurentii trebuie să identifice 3 probleme la poza din fișă, probleme care îi pot dauna foarte mult respectivei fete.
- Deasemenea, echipa trebuie sa identifice 3 situații de cyberbullying posibile.
Coordonatorul probei porneste cronometrul când echipa ridică foaia cu cerințe. Echipa trebuie să SCRIE pe hârtie, cu pixul 3 răspunsuri corecte. Cronometrul se oprește când foaia cu răspunsuri este pusă pe catedră.
Cum se stabilește punctajul?
Timpul total se va exprima în secunde.
Fiecare secundă = 1 punct
A durat 2 minute si 17 secunde si a dat 6 raspunsuri corecte (adica maximum de răspunsuri corecte 3 exemple + 3 din
grilă) = 2 x 60 + 17 = 137 puncte
Orice răspuns incorect sau lipsă +100 puncte
Dacă nu răspund deloc, echipa primește default 2400 puncte și merge mai departe.
Punctele se trec:
- pe foaia coordonatorului
- pe foaia echipei
- în excel, în google drive
Telefonul Spion
Este un telefon pe masa (Android/IOS). Taskul echipei este sa identifice minim 5 aplicatii care pot sa te spioneze uitandu-se in setarile telefonului si vazand ce permisiuni sunt alocate.
Cronometrul porneste cand echipa primeste telefonul in standby.
Echipa trebuie sa mearga la SETARI, la APLICATII, si sa identifice minim 5 aplicatii care pot sa te spioneze. Cineva din echipa trebuie sa SCRIE old-school raspunsurile pe o hartie, in forma urmatoare:
Numele Aplicatiei (Ex: Facebook) – Permisiunea data in telefon (acces la microfon, acces la locatie permanent, acces la …)
Cronometrul se opreste cand foaia cu raspunsuri este pusa pe catedra.
Penalizari posibile: pentru fiecare raspuns incorect, primesti penalizare +100 puncte.
Daca misiunea nu este finalizata, echipa primeste default 2400 puncte si merge mai departe.
Jocuri de IQ
Probă contra cronometru – timp maxim 8 minute
Fiecare elev din echipă trebuie să rezolve câte o provocare IQ games.
Coordonatorul probei dă startul.
- Elevii vor trebui să rezolve jocurile IQ games*.
- Cine termină primul strigă “GATA” și se oprește cronometrul.
- Echipa are astfel mai multe șanse de a rezolva cât mai rapid proba. Elevul cel mai rapid devine eroul salvator de timp al echipei.
*numărul de jocuri depinde de numărul membrilor echipei.
Cum se stabilește punctajul?
Timpul total se va exprima în secunde.
Fiecare secundă = 1 punct
Ex. Timp total 3 minute și 23 secunde = 3×60 + 23 = 203 secunde = 203 puncte
Dacă misiunea nu este finalizată în 8 minute, echipa primește automat 2400 puncte și merge mai departe.
Punctele se trec:
- pe foaia coordonatorului
- pe foaia echipei
- în excel, în google drive
IQ Metal Links
- Toti membrii echipei se aseaza pe scaune
- Se da START
- Se deschide cutia isi aleg fiecare provocarea metalica
- Se apuca sa o rezolve. Membrii echipei se pot ajuta intre ei
- Cand toate provocarile sunt rezolvate, STOP cronometru
Microsoft Word
Copiilor li se da un text chior in notepad + o imagine cu o pisica haioasa care trebuie formatat conform modelului.
Trebuie sa il ia cu copy-paste, sa il puna intr-un document word si sa il formateze. Centrare, Bolduire, Colorare, impartire pe paragrafe, etc…. Plus poza
Supraveghetorul porneste cronometrul. Cineva din echipa se aseaza la calculator. Are pe desktop un folder cu fisierul .txt si imaginea. Are foaia cu exemplu langa calculator. Trebuie sa deschida Microsoft Word si sa replice documentul demo.
Cand zice GATA, supervizorul opreste cronometrul. Daca intradevar corespunde, atunci echipa primeste punctele si pleaca mai departe. Daca supervizorul nu este multumit de calitatea muncii, echipa primeste 100 puncte penalizare si cronometrul merge mai departe.
Hotul
Imagineaza-ti ca un hot vrea sa fure de la familia Ionescu. Cum poate afla unde locuieste si cand sunt Ionestii plecati de acasa, ca sa dea lovitura? Ajuta-ne sa ii aparam pe Ionesti!
Aceasta proba NU e cu cronometru, dar are limită maxima de timp de 8 minute.
Echipa trebuie să scrie ideile pe o foaie de hârtie.
Cum se stabilește punctajul?
Fiecare idee scade 300 puncte din 2400.
Deci, dacă echipa vine cu 5 idei, pleaca mai departe cu 2400 – 1500 = 900 puncte.
Dacă nu vine cu nicio idee, pleacă mai departe cu 2400 puncte.
Dacă vine cu 8 sau mai multe idei, pleacă cu zero puncte.
Punctele se trec:
- pe foaia coordonatorului
- pe foaia echipei
- în excel, în google drive
StartEvo VIP Reading Challenge
- – Copiii sunt motivati sa trimita challenge-uri INAINTE DE INCEPEREA PROBEI catre diverse personalitati din Romania, prin care sa le raspunda cat de important e cititul pentru ei personal! Mai multe mesaje, mai multe sanse de raspuns. Proba preconcurs – iar adunarea se face in ziua concursului, in care fiecare echipa prezinta raspunsurile primite de la VIP-uri. De ex: clasa a XI-a B a primit raspuns video de la Dani Mocanu, de la Teodor Paleologu, de la Iohannis si de la Bianca Dragusanu.
- Fiecare reusita dovedita = -100 secunde
- Fiecare esec dovedit (maxim 10 se iau in considerare) = -30
- Se iau in calcul doar personalitati care au MACAR un cont cu MINIM 1000 urmaritori pe social media (facebook, instagram, tik-tok, youtube)
- Exemplu mesaj care sa poata sa fie trimis:Subiect: “Va invitam sa inspirati copiii sa citeasca prin exemplu Dvs. personal”
“Buna ziua.
Suntem un grup de elevi in clasa IX B din Liceul CA Rosetti si am o mica propunere pentru Dvs. – sa ii inspirati pe copiii din Romania sa citeasca mai mult prin EXEMPLU PERSONAL. 🙂
De ce? Pentru ca, din pacate, jumatate dintre liceeni sunt analfabeti functionali (conform testelor PISA). Iar asta e foarte rau pentru viitorul acestei tari.
Iar noi, la scoala, am inventat un concurs (StartEvo Treasure Hunt C.A.Rosetti) prin care trebuie sa ii rugam pe cei mai mari influenceri din Romania, pe care ii stimam, sa faca o mica postare/video despre CAT DE IMPORTANT ESTE CITITUL pentru ei. Atat. 🙂
Obiectivul este sa ii motivam pe cati mai multi tineri din Romania sa citeasca.
Daca puteti sa ne ajutati, ar fi super. Filmati-va sau scrieti un mic text de incurajare. Povestiti ce a insemnat cititul pentru Dvs.. Mentionati si numele echipei noastre[…], ca sa primim si noi puncte in cadrul concursului.
Puteti sa ne trimiteti pe email materialul (si o sa-l postam noi pe canalul nostru) sau sa il postati direct Dvs pe canalele Dvs media si sa ne anuntati pe email (asta ar fi varianta ideala).
In speranta unui raspuns pozitiv, va multumim anticipat.
Cu stima,
Ion Popescu
(echipa “Stelutele Betleemului”, clasa a IX-a B, Liceul C.A.Rosetti, Bucuresti)
SURPRIZA!!! – AVETI 2 PROBE SECRETE 😀
Proba secreta #1 – In sala de festivitati. Vedeti voi acolo!
Proba secreta #2 – Ascuns prin scoala, dar in locuri publice (sali, holuri, curte), este 1 recipient care contin instructiuni pentru probele secrete. Daca il gasiti + rezolvati pana la ora 13.00, atunci puteti castiga extra sanse (-600 puncte/proba secreta rezolvata!). Bafta!
Proba de indemanare sportiva
Probă contra cronometru – timp de rezolvare 6 minute
Echipa se așează în șir indian.
Coordonatorul probei dă startul.
Fiecare membru aruncă câte o mingiuță, astfel încât să intre într-un pahar.
În partea cealaltă a mesei există 2 voluntari / membri ai echipei care recuperează mingile și le înmânează coechipierilor care aruncă.
Coordonatorul probei numără cu voce tare câte mingi au intrat în pahare.
După 5 minute se oprește cronometrul.
Se anunță numărul total de mingi băgate.
Cum se stabilește punctajul?
Punctele pe care le primește fiecare echipă se calculează astfel:
(100 – numărul de mingi băgate) x 10
Exemple de calcul:
Daca echipa bagă 30 mingiute, primește (100 – 30) x 10 = 700 puncte
Daca echipa nu nimerește nicio minge, primește
(100 – 0) x 10 = 1000 puncte
Daca echipa bagă 150 mingi, primește (100 – 150) x 10 = -500 puncte!!!
Punctele se trec:
- pe foaia coordonatorului
- pe foaia echipei
- în excel, în google drive
Tetra tower balance
Probă contra cronometru – timp de rezolvare 5 minute
Echipa se așează în șir indian.
Coordonatorul probei pornește cronometrul countdown de la 5 minute.
Fiecare membru al echipei ia câte o piesă și o pune pe balansoar, după care se duce repede in spate. Următorul așează altă piesă. La fiecare schimbare discută dacă vor continua sau nu. Când echipa se hotărăște să se oprească, spun STOP și coordonatorul probei numără piesele de pe balansoar.
Dacă construcția se prăbușeste, echipa poate să ia construcția de la început, până la expirarea timpului.
Cum se stabilește punctajul?
Punctele pe care le primește fiecare echipă se calculează astfel:
– La terminarea timpului de 5 minute sau când echipa decide STOP JOC, oricare e mai rapidă, fiecare piesa reprezintă 100 de puncte!
Punctele câstigate de echipă = 1600 – (numărul de piese din construcție x 100)
Exemplu:
Dacă sunt 8 piese în echilibru pe balansoar, echipa primește 1600 – (8 x 100) = 800 puncte.
Dacă sunt 12 piese în echilibru pe balansoar, echipa primește 1600 – (12 x 100) = 400 puncte
Punctele se trec:
- pe foaia coordonatorului
- pe foaia echipei
- în excel, în google drive
Lingvistica – Traducere din Swahili (gen) 🙂
Concurentii primesc contra-cronometru o provocare, sa traduca (prin deducere logica) un text dintr-o limba ciudata in romana sau invers. Deci, asteptati-va la swahili, tadjika, chineza, etc, etc. 🙂
Geo-Challenge
Vedem cat de multe cunoasteti despre geografie. De exemplu, in ce tara este Turnul Eiffel (evident, intrebarile nu vor fi atat de usoare. Hahahaha!)
Probă contra cronometru – timp de rezolvare 8 minute
Coordonatorul probei pornește cronometrul countdown de la 8 minute.
Echipa are de rezolvat:
- Un puzzle cu harta Europei – 50 piese.
- Să așeze 20 de obiective turistice
- Să așeze 30 de steaguri la țări
Cum se stabilește punctajul?
Fiecare piesă pusă la locul ei scade din punctajul echipei 10 puncte
Exemplu:
37 piese puse corect
37 x 10 = 370 puncte
În table se trece -370 puncte
Toate corecte în timpul regulamentar 8 minute (100 piese) = – 1000 puncte
Punctele se trec:
- pe foaia coordonatorului
- pe foaia echipei
- în excel, în google drive
Tic-Tac Boom-Boom
Probă contra cronometru – timp de rezolvare 8 minute
Coordonatorul probei pornește cronometrul countdown de la 8 minute.
Echipa are de rezolvat:
- CODUL
Cu codul aflat deschide geamantanul unde e bomba. Se oprește cronometrul.
Dacă geamantanul se deschide. Echipa este recompensată cu câte o bomboană din geamantan.
Cum se stabilește punctajul?
Timpul total se va exprima în secunde.
Fiecare secundă = 1 punct
Ex. Timp total 3 minute și 23 secunde = 3×60 + 23 = 203 secunde = 203 puncte
Dacă misiunea nu este finalizată în 8 minute, echipa primește automat 2400 puncte și merge mai departe.
Punctele se trec:
- pe foaia coordonatorului
- pe foaia echipei
- în excel, în google drive
Ghicitoare financiara
- Echipa intra in sala si primeste o foaie cu un enunt pe care trebuie sa il rezolve. START CRONOMETRU
- Cand dau raspunsul corect, STOP CRONOMETRU
- Daca trec 10 minute si nu reusesc sa dea raspunsul corect, primesc 2400.